Beef en Steak

Welke kleine Kamado erbij?

Nitro

Vuurmaker
Hallo BBQ genoten,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende. Ik wil graag een kleine kamado bijkopen en nu zag ik dat er verschillende in de aanbieding waren.
Zelf heb ik al de Grill Guru Large.

Met welke hebben jullie ervaring en is een goede koop?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Nitro

Hallo BBQ genoten,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende. Ik wil graag een kleine kamado bijkopen en nu zag ik dat er verschillende in de aanbieding waren.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Nitro

Hallo BBQ genoten,

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Nitro

Hey zelf heb ik een compact van urban chef, verkrijgbaar bij de intratui

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik moet er nog even bij vermelden, de Kamado's die ik heb gezien zijn rond de 100,- en dat is ook het budget wat ik eraan wil uitgeven.

Oei, dan kan ik je niet adviseren,

Ik weet niet wat je kan verwachten van een kamado van 100 eu.

Succes met de zoektocht!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Waarom wil je er een kleine bij?

Ik heb wel zo'n kleine gehad voordat ik een large heb gekocht. Het was leuk om te proberen, maar eigenlijk... er past zo weinig op!

Het (probleem) is dat wij maar met 2 personen zijn en willen gewoon een stukje vlees klaarmaken op de Q zonder te veel poespas. Op het moment als ik dat hiervoor mijn Large aan moet steken, duurt dat vrij lang en veel kolen. Ik dacht als ik dan een kleine Q erbij neem, dan kan ik als wij bijvoorbeeld alleen 4 hot dogs willen maken alleen de kleine Q te gebruiken.

Of hoe lossen jullie dit op ?

Het (probleem) is dat wij maar met 2 personen zijn en willen gewoon een stukje vlees klaarmaken op de Q zonder te veel poespas. Op het moment als ik dat hiervoor mijn Large aan moet steken, duurt dat vrij lang en veel kolen. Ik dacht als ik dan een kleine Q erbij neem, dan kan ik als wij bijvoorbeeld alleen 4 hot dogs willen maken alleen de kleine Q te gebruiken.

Dat herken ik. Even snel een simpele steak of wat burgers klaarmaken. Ikzelf heb daar de MM voor. Maar ik zou gewoon 1 van die 2 die jij laat zien kopen. Vind je het niets, verkoop je hem door.
Of inderdaad een WGA, zoals Sander al aangaf. Die is ook nog eens veel gemakkelijker om mee te nemen.

Wij eten 9 vd 10 keer met z'n 2en van een large grizzly. De wga gaat enkel mee en aan op vakantie.

Verbruik in kolen vind ik laag, de duur om aan te steken ook. Ja, het is duurder dan op elektra koken. Ik steek m er niet minder voor aan.

Succes met de te maken keuze!

Precies om die reden heb ik de Minimax net gekocht, net als wat @jokop aangeeft. Is de Grill Guru Compact niet wat voor erbij? Ik weet niet of er accessoires zijn die op beiden passen, dat is bij de BGE Large en MM wel. Zit wel boven het budget van € 100,-, maar mss dat er wat op marktplaats staat.

Als het geen kamado hoeft te zijn is de WGA, die @Sander72 meldt, een perfecte optie. Is ook makkelijk mee te nemen, mocht je dat willen.

WGA of inderdaad een GG Compact.
Of zo'n ding van de appie ziet er prima uit in het donkerblauw.

Ik moet zeggen; voor het budget wat je noemt, wat verwacht je dan eigenlijk..
Als die het 2 jaar uithoudt is het goed genoeg dus hoe erg kan 't zijn?

Lijkt me een prima budget om zo'n AH variantje te kopen, en daarna eens te kijken of je hem veel gebruikt.

WGA heeft het voordeel van meenemen, die mini kamado's zijn stiekem wel zwaar om mee te sjouwen hoor.

Ja klopt idd, wellicht is 100,- ook niet echt een optie haha. Maar een WGA is opzicht ook wel een optie, makkelijk te verplaatsen, makkelijk mee te nemen. Paar kolen erin en je kan snel aan de gang idd.

Probleem is ook met die kleine dat er weinig accessoires zijn. Dan zou ik al naar een GG Compact moeten idd.

Mocht je voor die van de Appie gaan ben ik wel benieuwd naar je ervaringen! Ik heb een paar keer gevoeld en gekeken naar het display model bij ons in de Ah en ik vond het er best dikke prima uitzien voor de prijs!

Neem een Weber WGA of een 47 cm Kettle. Vaak zie je de Kettles in prima staat voor weinig op Marktplaats.

Ik gebruik hievoor mijn WGA en dat bevalt prima :D

Hou m.b.t. aanbiedingen ook de Welkoop in de gaten. Vaak niet de goedkoopste maar soms bieden ze hem echt voor een mooie prijs aan.

Terug
Bovenaan Onderaan