BasBQ
Beef en Steak

Welke kamado?

Harm hamers

Tondelzoeker
Berichten
11
Hallo allemaal, ik ben momenteel op zoek naar een kamado. Ik twijfel alleen voor welk merk ik moet kiezen, ik ben zelf helemaal weg van BGE maar thuis denken ze daar anders over ivm de prijs. Thuis zijn ze voorstander van een Bastard maar het merk trekt mij op een of andere manier gewoon niet. Is er iemand die mij hiermee kan helpen of misschien wel dezelfde keuzestress heeft/ heeft gehad?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volgens mij zou je eerst aan de keukentafel een gesprek moeten hebben, daarna de al bestaande topics hier lezen en daarna nog een gesprek aan de keukentafel.
Geld in relatie tot een kamado, kan gekke dingen doen met een relatie lijkt me.
 
Gewoon je hart volgen.
 
Als je geen bge voor elkaar krijgt bij je ceo ,
Is een Bastard absoluut geen miskoop . Maar als die jou niet trekt zijn er natuurlijk in die prijsklasse ook andere merken .
Ga naar een dealer om te kijken wat er allemaal is .
Succes 😁
 
Je kunt een grote fout maken door geen kamado te kopen. Bij mij was de ceo geen probleem maar toch keuze stress gehad. groen rood zwart ja wat is de beste rond of ovaal? Welke word compleet geleverd? BGE KJ Monolith Primo Basterd Masterbild Zoeken is leuk maar uiteindelijk moet je een keuze maken. Thuis ruzie omwille van een BBQ is het niet waard, dus dan moet je je wensen bijstellen. Ja of van partner wisselen :eek: wat zeg ik nu. Basterd is zeker niet slecht. Succes met je keuze
 
Again, je bent pas begonnen met bbq en je voelt al de nood om voor de the top of the bill te gaan? Ik zou in uw geval eerst eens kijken of het wel je ding is en al zeker geen wrevel stichten in je relatie om die reden.
 
Waar de keuze uiteindelijk op valt van deze twee is allebei een goede keuze
Persoonlijk ben ik voor de bastard gegaan puur vanwege de kleur
 
Ik zou ook maar gelijk voor de meest meegeleverde accessoires gaan, want als de Q al een discussie is, zijn de vervolgaankopen dat helemaal. Pizzaringetje, rotisserie, gietijzer etc etc. Nog los van de grote stukken vlees.
 
Het thuisfront mee krijgen kan lastig zijn.

Een paar jaar geleden zou ik zeggen ga voor de bge voor de garantie. De laatste paar jaar zijn de andere gerenommeerde merken die net zo goed zijn in de garantie.

Als het je eerste kamado is, is het mogelijk ook wel aan te raden om een stapje terug te doen. Wie weet bevalt een kamado je wat minder en wil je straks een andere kant op. Dan is het wel veel geld verloren met een bge tov andere merken
 
Harm, je bent 17 jaar.
Waarschijnlijk nog thuiswonend onder de vleugels van pa en ma.
Ik ben nog van de oudere stempel, toen ik met het "echte" BBQ begon waren de kamado's schaars. Wat nu de BGE, Primo, Kamado joe etc. Zijn waren er toen de Weber 57 ketel (nu oa de mastertouch), de weber WSM de Weber WGA en voor de doe het zelvers de UDS (Ugly Drum Smoker)
Ga eerst leren BBQ-en op een weber ketel, en vooral, ga kijken of je deze hobby echt leuk vindt. (ook over een paar jaar)
Koop een weber 57 desnoods op Marktplaats en ga klooien en rommelen en plezier beleven en ervaring opdoen met houtskool/briketten vuurtjes.
Als je na een paar jaar nog de behoefte hebt.
Dan koop je een Kamado. En daar heb je dan, denk ik, niet eens ons advies voor nodig.
Dit advies geldt overigens voor alle nieuwkomers die denken dat een kamado kopen een soort walhalla is, Ga eerst leren BBQ-en.
 
Heel wijs advies. Eerste bbq een kogel is zeker de beste keuze. Er zijn al te ver mensen die alleen iets klaar kunnen maken en niets op een smoker, kogel, rookkast kunnen omdat ze geen temperatuur controle hebben geleerd.
 
100% eens met Ewald,
Wist niet dat je 17 bent 😁.
Niet dat je geen kamado mag kopen .
Altijd goed om te ontdekken dat het je ding is voordat je een paar duizend voor een Q uitgeeft.
 
Ik ben ooit gestart met een Weber van 2 tientjes op marktplaats. Daarna geüpgraded naar een 57cm Weber waarna ik geüpgraded heb naar een masterbuilt. Ja zo'n Kamado bied meerwaarde en is mooi. Maar ik iig proef geen verschil tussen de Weber en de masterbuilt
 
Mwah ik vind kijken naar de leeftijd betuttelend. Als ik met twee jeugdhobby‘s had moeten beginnen met goedkoper spul had ik die hobby’s lang niet zo leuk gevonden. En mijn liefde voor koken begon pas echt toen ik de beschikking had over een mooie grote keuken met werkruimte en apparatuur. En niet in het verkrampte keukentje van mijn ouders.

Maar goed. Twee opties. Je zorgt zelf voor genoeg knaken of je ouders gaan de waarde van jouw wens financieren. Als je er zelf voor zorgt dan kan je hem ook meenemen als er ooit voor jouw generatie een huis te vinden is.
 
Hallo allemaal, ik ben momenteel op zoek naar een kamado. Ik twijfel alleen voor welk merk ik moet kiezen, ik ben zelf helemaal weg van BGE maar thuis denken ze daar anders over ivm de prijs. Thuis zijn ze voorstander van een Bastard maar het merk trekt mij op een of andere manier gewoon niet. Is er iemand die mij hiermee kan helpen of misschien wel dezelfde keuzestress heeft/ heeft gehad?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dus eigenlijk heb je ze al zover dat er een bastard mag komen, dan zou ik in diezelfde prijsklasse de opties bekijken. Bijvoorbeeld een monolith basic. Mooi merk goede garantie.

gr Spijkie
 
Mwah ik vind kijken naar de leeftijd betuttelend. Als ik met twee jeugdhobby‘s had moeten beginnen met goedkoper spul had ik die hobby’s lang niet zo leuk gevonden.

Het is niet zo zeer om te betuttelen, maar je kunt het meer zien als een logische start. Wanneer je evenwicht op een voertuig wil gaan leren, is een fiets ook een betere optie als op een trike. In die zin ga je veel meer leren van de bbq als je eerst de basis goed leert, zoals temperatuur beheersing. Ipv direct beginnen met een kamado of een pellet bbq, je gaat ook op een kamado of pellet bbq heel mooie gerechten leren maken. Maar in de hobby ben je dan te snel beperkt tot alleen die apparaten. Zodra je begint op bijvoorbeeld een kogel bbq, dan leer je eerst de basis van het bbq’en en kun je van die richting uit groeien. Later ben je ook niet beperkt tot die bbqs
 
Zelf ook ooit voor de keuze gestaan en uiteindelijk voor Weber gegaan. Ik heb nu een Kettle, een Smokey Mountain en Go Anywhere staan en er nooit een seconde spijt van gehad en nooit meer naar een Kamado omgekeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan