BasBQ
Beef en Steak

Welke DO past op een BGE Large?

 
 
 
 

MrMannetje

Pitmaster
Berichten
520
Na het zien van de heerlijke stoofpotjes in de DO stond deze hoog op mijn verlanglijstje..
Nou wil het feit dat ik a.s. donderdag jarig ben maar krijg nu de vraag welke DO ik dan wil.
Met name, welke past! Heeft iemand ervaring hier met de DO maten in verhouding tot de BGE Large?

 
ik heb een DO 6 qt en de grootste de DO 21 qt, maar geen BGE, kan je niet helpen Daan
 
Ik denk dat een 9 qt nog wel gaat, de 6 qt in ieder geval sowieso.
Deze laatste is ook zeer veel in gebruik bij forumleden, na vanavond (de man met de baard komt voorbij) kan ik er ook mee gaan spelen Daan!
 
en de 6 qt is groot genoeg voor 6 personen
 
deze vraag houd mij ook bezig,k kan nl nergens de buitendiameters vinden van deze ketels.

ik wil dr 2 aanschaffen ,eentje die in mn rookoven kan en eentje die net op de rand blijft hangen.
mn rookoven is bijna 350mm diameter
 
buitendiameter van de 6 qt is aan de bovenkant is 32 cm en aan de onderkant 27 cm.
is een DO van het buiten, ik weet niet of er verschil is tussen de verschillende leveranciers
 
ik had deze ook en meer al gezien leo.
maar ik vrees dat de handvaten niet mee gerekend zijn.

k zal maar is wat bellen of mailen naar de exacte maten.
of zelf een sudderpot van rvs  maken blijft ook nog een optie natuurlijk
 
klopt, de breedte aan de buitenkant van de handvatten is 36 cm
 
MrMannetje zei:
heb dit gevonden : http://eggheadforum.com/discussion/439965/what-size-dutch-oven

Daar hebben ze 9qt zelfs op een BGE.. Dan moet een 6qt zeker passen!

Misschien kan Redfox als de behaarde & bebaarde man vanavond is geweest ons informeren over de buitenmaten..  :D
Zal ik straks doen Daan, het mooie stuk is net uitgepakt  :D

Edit: nu al even tussen de bedrijven door gedaan en hier zijn de maten...

diameter van buitenkant oor t/m buitenkant oor = 36 cm
diameter deksel = 30,5cm
hoogte, incl pootje en het handvat van het deksel = 20cm

De is de "Wolf" van QVIST  6qt.

(schoonzoon hier zei zojuist: " Wolf meets Fox" )  :)
 
Tnx Redfox!

Twijfel nu alleen weer.. na het lezen is de 9qt natuurlijk ook wel heel chill omdat hij hoger is..
 
Ik heb de 9qt van Wolf en een BGE Large en kan je vertellen dat het gemakkelijk past. Het zou zelfs nog hoger kunnen wanneer je je platesetter met pootjes omhoog zet en daar de DO op plaatst, hij zit dan een cm of 10 onder de rand met de onderkant en dus steekt hij maar een iets van 15cm uit boven de rand van je BGE uit.
 
Chef Martin zei:
MrMannetje zei:
Tnx Redfox!

Twijfel nu alleen weer.. na het lezen is de 9qt natuurlijk ook wel heel chill omdat hij hoger is..

Keuzes, keuzes, keuzes...
Gewoon de grote nemen. Die kan je ook "halfvol" gebruiken

En anders is het ook nog Sinterklaas, kerst en volgend jaar weer een verjaardag.... Dus gewoon alle maten nemen :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan