BasBQ
Beef en Steak

Welke controller + thermometer aanschaffen voor kamado?

 
 
 

Revers88

Pitmaster
Berichten
858
Ik heb inmiddels een paar dagen mijn Masterbuilt en moet hem nog wat leren vertrouwen. Omdat ik zelf hou van low en slow en lange sessies en nog een kadootje mag uitzoeken;), denk ik dat het geen overbodige luxe is om toch direct een controller aan te schaffen, zeker ook omdat mijn thermometer kapot is, dus moet sowieso een nieuwe thermometer kopen.

Nu zijn hier vast al een aantal discussies over geweest, maar toch kan ik nergens een goede vergelijking vinden en het wel of niet nut hebben van een controller.
Er zijn er zoveel op de markt en het is lastig om een keuze te maken.. wel wil ik dus de temperatuur van de (grill)kamado en minimaal de kern temperatuur van een stuk vlees kunnen meten(maar ik geloof dat ze dat allemaal wel kunnen)

- Flame Boss 400/500
- Ikamand
- Thermapen signals + Bilows
- DigiQ
- Fireboard
- en nog meer

Heeft iemand tips?
Welk merks is goed en accuraat) Welke prijs kwaliteit is goed?

Thnx alvast!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toevallig afgelopen week de fireboard aangeschaft.

Erg te vreden over. Alleen het bereik nog even testen. Momenteel op de camping is het allemaal prima alleen thuis de thermopane nog niet kunnen testen dus

Ik zag hem niet in je lijstje staan vandaar dat ik hem even noem


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb toevallig afgelopen week de fireboard aangeschaft.

Erg te vreden over. Alleen het bereik nog even testen. Momenteel op de camping is het allemaal prima alleen thuis de thermopane nog niet kunnen testen dus

Ik zag hem niet in je lijstje staan vandaar dat ik hem even noem


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedankt voor je reactie, ik zet hem erbij. Nog meer keuzes . Heb je hier ook de blower bij?
 
Super tevreden met de flameboss 500
 
Nog niet. Maar de vorige eigenaar had dat wel en die zei dat het fanastisch werkte


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Nog niet. Maar de vorige eigenaar had dat wel en die zei dat het fantastisch werkte


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volg.. flame boss vind ik duur zonder blower.. zijn goedkopere oplossingen voor..

Met blower is de keuze kleiner...dus hoor graag advies..

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
Heb sinds deze week the thermapen signals, zonder de billows. Vond de thermometer al duur genoeg. Heb hem in Engeland besteld, stuk goedkoper en 2 dagen later was hij al binnen. Scheelt volgens mij 150 euro ofzo met Nederlandse winkels.

Heb nog geen ervaring met het gebruik, maar het korte gespeel was ik al heel erg tevreden. En door de leveringsproblemen ook nog geen ervaring met de kamado. Hij wordt compleet geleverd, en is duidelijk leesbaar, veel beter dan de iGrill die ik hiervoor had. Verwacht niet dat ik de billows ga aanschaffen, kamado moet redelijk te regelen zijn. En nu ik wel gewoon bereik heb in huis kan ik ook makkelijker ingrijpen. Denk dat een controller op een kamado juist wel overbodige luxe is ;), maar een goeie thermometer daarentegen. Enige uitzondering zou zijn als je tijdens je low en slow ook nog eens uren het huis uit gaat. Maar ik heb nog geen ervaring dus luister vooral niet naar mij:ROFLMAO:
 
Volg.. flame boss vind ik duur zonder blower.. zijn goedkopere oplossingen voor..

Met blower is de keuze kleiner...dus hoor graag advies..

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Flameboss is compleet met blower
 
Heb een Egg Genius (Flame boss) werkt fijn en top service.
Wekte de eerste keer niet fijn. Dit gemeld en werd ‘s avonds gebeld vanuit de states en telefonisch geholpen, heb de cloud aan staan. Moest eerst geüpdatet worden kon de medewerker zien en bleef aan de lijn tot de update klaar was. Dat noem ik service.
Daarnaast een Meater +.
Beide goed bereik.
 
Heb al jaren een digiQ DX2, werkt super. Wanneer ik hem gebruik, is het vooral voor een stukje geruststelling zodat ik zeker weet dat de bbq op gelijke temperatuur blijft als ik een paar uur weg moet / aantal uurtjes slaap pak.
Ik maak eigenlijk uitsluitend gebruik van de dome thermometer.
 
Heb al jaren een digiQ DX2, werkt super. Wanneer ik hem gebruik, is het vooral voor een stukje geruststelling zodat ik zeker weet dat de bbq op gelijke temperatuur blijft als ik een paar uur weg moet / aantal uurtjes slaap pak.
Ik maak eigenlijk uitsluitend gebruik van de dome thermometer.

Oke bedankt, waarmee hou je de kerntemperatuur in de gaten dan?
 
Ligt een beetje aan het gerecht, maar 9 van de 10 keer met een Ikea Fantast :D
De digiQ ligt netjes in een koffer, en pak ik eigenlijk alleen voor de momenten dat ik hem 'nodig' heb.

(De foodprobe van de digiQ zit zelfs nog in de verpakking whahaha. Heb van Weber ook een draadloze thermometer, maar die is eigenlijk sinds de verhuizing een aantal jaar geleden, nog niet uit de doos gekomen. Blijkbaar vind ik de Fantast afdoende voor het meten van de kerntemperatuur )
 
Laatst bewerkt:
hier de signals and billows in gebruik, ben er heel tevreden over, zou hem zo direct opnieuw aanschaffen.
 
hier de signals and billows in gebruik, ben er heel tevreden over, zou hem zo direct opnieuw aanschaffen.

Ja ik ben heel benieuwd naar deze combinatie. In welke bbq heb jij hem zitten en had je daarvoor de mounting plates nodig?
 
zit op een BGE large, mounting plats worden meegeleverd.
Op de minimax zit ook een plaat meegeleverd en past ook mits een beetje wringen.
 
Heb sinds deze week the thermapen signals, zonder de billows. Vond de thermometer al duur genoeg. Heb hem in Engeland besteld, stuk goedkoper en 2 dagen later was hij al binnen. Scheelt volgens mij 150 euro ofzo met Nederlandse winkels.

Heb nog geen ervaring met het gebruik, maar het korte gespeel was ik al heel erg tevreden. En door de leveringsproblemen ook nog geen ervaring met de kamado. Hij wordt compleet geleverd, en is duidelijk leesbaar, veel beter dan de iGrill die ik hiervoor had. Verwacht niet dat ik de billows ga aanschaffen, kamado moet redelijk te regelen zijn. En nu ik wel gewoon bereik heb in huis kan ik ook makkelijker ingrijpen. Denk dat een controller op een kamado juist wel overbodige luxe is ;), maar een goeie thermometer daarentegen. Enige uitzondering zou zijn als je tijdens je low en slow ook nog eens uren het huis uit gaat. Maar ik heb nog geen ervaring dus luister vooral niet naar mij:ROFLMAO:

Waar in England heb je de besteld?
 
Waar in England heb je de besteld?

[mention]solexfrank [/mention] Waarschijnlijk gewoon bij https://thermapen.co.uk
Let er wel op dat je hier nog een nederlandse poweradapter bij moet kopen en dat je voor een kamado ook losse mounting plates nodig hebt, als je tenminste de bilows ook aanschaft.
 
[mention]solexfrank [/mention] Waarschijnlijk gewoon bij https://thermapen.co.uk
Let er wel op dat je hier nog een nederlandse poweradapter bij moet kopen en dat je voor een kamado ook losse mounting plates nodig hebt, als je tenminste de bilows ook aanschaft.
kleine toevoeging, bestel de mounting plates bij vuur en rook. Thermapen hanteert belachelijke prijzen voor een metaalplaatje (22 pond o_O). Je kan overwegen deze ook zelf te maken, want het is echt niet meer dan een vierkant plaatje met een vierkant gat.
 
kleine toevoeging, bestel de mounting plates bij vuur en rook. Thermapen hanteert belachelijke prijzen voor een metaalplaatje (22 pond o_O). Je kan overwegen deze ook zelf te maken, want het is echt niet meer dan een vierkant plaatje met een vierkant gat.

en als je liever een rond gat boort zal het even goed werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan