BasBQ
Beef en Steak

Welke briketten starter

Haagsedennis

Tondelzoeker
Berichten
20
Nu ik aan het kijken ben naar een weber 57.
Ben ik benieuwd of ik het zou redden met de kleine starter van weber omdat ik dan toch 90 procent low en slow wil gaan
Wil niet de elcheapo uithangen maar voor dat geld koop ik toch liever een extra accessoire.
Blijf voorlopig nog bij de briketten van weber.
Dennis
 
Die grote is waardeloos voor low en slow. Ik gebruik de kleine het meest.
 
De kleine voor low and slow gaat zeker goed.
De grootte heb ik erbij gekregen maar om er weinig kooltjes mee aan te steken is het wel wat lastig met zo'n groot ding.
 
ik gebruik ook alleen maar de kleine starter
 
Ik gebruik de grote starter, voor het aansteken van een stuk of 10 briketten heb ik een metalen buis die ik in het midden van de  starter zet. Op die manier kan jer er ook voor low en slow mee uit de voeten.
 
Ga voor de grote starter, die kan je zoals je boven leest makkelijk kleiner maken, of gewoon omgekeerd gebruiken ;).

Tot op heden is het nog niet gelukt om de kleine groter te maken.
 
1 kg Ecobrasa starter. Niet te groot, niet te klein.

 
Heb sinds een paar maanden een Looftlighter, perfect om kleine hoeveelheden gericht aan te steken. Is even een uitgave maar je kan er heel veel plezier van hebben. Brikettenstarter hou ik nog wel als ik een volle starter nodig hebt, gaat toch net iets sneller.
 
Een verf afkrabverhitter dinges werkt fantastisch snel.
 
10/15 briketten in een grote starter gaat uitstekend .
trek maar ffn allu folie om die weber starter zodat die nutteloze gaten dicht zijn ,en je hebt trek in je weber starter zoals t hoort ,en je paar kooltjes gloeien in een poep en een scheet.
 
Heb een grote en een kleine weber starter. 2, 300 euro uitgeven voor een Q, vlees voor 20 euro erop leggen. Dan is 15 euro voor een startertje niets.
 
Ik heb sinds kort de kleine erbij. Die werkt perfect voor low&slow. Ik vind het onhandig om met de grote een paar briketten aan te steken die gebruik ik alleen nog als ik ga grillen.
 
Wow dat een bak met geld! :-O
 
Terug
Bovenaan Onderaan