Beef en Steak

Welk boek moet ik lezen in afwachting van mijn eerste Kamado?

BertD

Tondelzoeker
Hoi allemaal,

De knoop is doorgehakt: ik heb zojuist mijn eerste Kamado besteld. Nu moet ik nog heel even geduld hebben voor hij geleverd wordt, maar die tijd wil ik graag goed gebruiken om me alvast in te lezen.

Ik ben op zoek naar de bijbel voor de beginnende Kamado gebruiker. Ik zoek een boek dat niet alleen vol staat met recepten, maar vooral ook de techniek goed uitlegt. Denk aan temperatuurbeheersing, het aansteken en de werking van de luchtstromen.

Welk boek raden jullie aan om mee te beginnen? Zijn de boeken van Jeroen Hazebroek en Leonard Elenbaas de standaard, of is er een ander boek dat ik absoluut in huis moet halen voordat de BBQ er is?

Ik hoor graag jullie tips zodat ik straks goed beslagen ten ijs kom.

Alvast bedankt!

• Leuk
Waarderingen: Noah
Het vuur de baas? :) als je we dan toch over een boek moeten hebben :)

• Leuk
Waarderingen: Noah
Hoi allemaal,

De knoop is doorgehakt: ik heb zojuist mijn eerste Kamado besteld. Nu moet ik nog heel even geduld hebben voor hij geleverd wordt, maar die tijd wil ik graag goed gebruiken om me alvast in te lezen.

Ik ben op zoek naar de bijbel voor de beginnende Kamado gebruiker. Ik zoek een boek dat niet alleen vol staat met recepten, maar vooral ook de techniek goed uitlegt. Denk aan temperatuurbeheersing, het aansteken en de werking van de luchtstromen.

Welk boek raden jullie aan om mee te beginnen? Zijn de boeken van Jeroen Hazebroek en Leonard Elenbaas de standaard, of is er een ander boek dat ik absoluut in huis moet halen voordat de BBQ er is?

Ik hoor graag jullie tips zodat ik straks goed beslagen ten ijs kom.

Alvast bedankt!
Ja als je het hebt over het beheersen van temperatuur en verschillende technieken en dergelijke kom je inderdaad al snel uit bij het boek van @noskos.

Speciaal voor Kamado is dit voor mij hèt handboek:

550x706.jpg

Het vuur de baas? :) als je we dan toch over een boek moeten hebben :)

Elke keer ik iets over een bbq boek lees dan passeert dit boek met een zekerheid van een atoomklok. Mss tijd dat @noskos een keer voor een nieuwe druk zorgt? 😁😁😁😁. Kan ik 'm eindelijk ook aanschaffen want heb me al suf gezocht.

Pwittiepwies?????????

Elke keer ik iets over een bbq boek lees dan passeert dit boek met een zekerheid van een atoomklok. Mss tijd dat @noskos een keer voor een nieuwe druk zorgt? 😁😁😁😁. Kan ik 'm eindelijk ook aanschaffen want heb me al suf gezocht.

Pwittiepwies?????????
Denk dat er velen op zitten te wachten, maar hij heeft eens laten weten dat de uitgeverij daar geen zin meer in heeft.

Zoals hier reeds gezegd vind ik het boek van Noskos en het boek "hete kolen" de beste boeken die in mijn kast staan.
De laatste legt zich natuurlijk specifiek toe op de kamado's

Terug
Bovenaan Onderaan