Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
@Maurice1974 same… ik zet er bij low&slow wel een in aluminiumfolie verpakte lekbak onder om vieze rook door verbrande suiker te voorkomen maar de deflectorplates zelf pak ik niet in.
Ik had ze vanmiddag ingepakt maar vond het geen succes. Bij de monkballs ging het toch wat druppen zag er eigenlijk niet uit en kwam veel rook van de platen af. Platen eraf gehaald en alufolie verwijdert, wa zij die dinge warm zeg. Was eigenlijk beetje prullen maar daarna een lekbakje geplaatst en dat ging voor mijn gevoel wel beter. Wat water erin voorkomt ook dat het allemaal minder rookt en dat beviel wel beter. Wat doen hullie als er veel rommel op de deflector valt wat gaat verbranden en roken. Maken jullie het dan tussendoor schoon als je daarna nog wat op de bbq gooit of gewoon doorgaan. Al die rook van het verbrande spul lijkt me toch ook niet bevorderlijk voor het eindresultaat
Die sappen en dergelijke dingen wat op de plaat lekken worden hard/schuim of hoe je het ook wil noemen.
Als ik dan klaar ben met de sessie haal ik het eraf met een plamuurmes.
Bij de volgende bbq sessie draai ik dan de steen om. Zo blijft het allemaal toch redelijk schoon en na een pizzatje zijn ze weer helemaal wit.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.