BasBQ
Beef en Steak

Weer-of-geen-weer sat?!

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Hoewel de regen vandaag de hele dag uit de Drunense wolken plenste, zou en moest er vandaag nog een portie sat? van de WGA komen van het vlees wat we gisteren over hadden.
Om toch droog te staan heb ik de WGA op het rooster van de OTP57 geplaatst, ff een beetje passen en meten, maar lukte prima.
De plaatjes spreken verder voor zich, oh ja.....ook vandaag weer sat? (kophaas) volgens marinade recept van DanBras, dat wordt een "evergreen" !
De sat? in combinatie met zelfgemaakte nassi smaakte uitstekend, een mooi glas ros? maakte het plaatje compleet  :)

weerofgeenweersateh.jpg


weerofgeenweersateh2.jpg


weerofgeenweersateh5.jpg


weerofgeenweersateh6.jpg


weerofgeenweersateh8.jpg



Bedankt voor het kijken!

 
Klinkt goed Geert! Leuk om te horen dat het recept voor de sateh door iedereen zo goed wordt ontvangen! Geniet er van! :)

Ps. hier staat de Q ook aan, maar dan voor een Scotch-Egg-Bacon-Fatty-Dinges :p
 
Lekker hoor die DanBras sat?!

 
Gelukkig heb jij ook een afdak. ;)
Ziet er goed uit die sateh
 
DanBras sateh rules!!
 
En weer zo'n heerlijk bord met nasi en sateh voorbij zien komen. Met een lekker gebakken uitje erbij. Smakelijk
 
Ziet er weer heerlijk uit Geert!
 
structor zei:
Hoe was deze bras-sateh variant? Ik maak hem zelf het liefst met kip, maar ik ben erg nieuwsgierig hoe deze variant is.
Tot nu toe maak ik deze variant met varkenshaas/kophaas en laat ik de stukjes sat? 48-72 uur in de koelkast in een vacu?mzak marineren.
Dat geeft een mals stukje vlees. Gisteren hadden we de 48u stukjes, vandaag de 72u stukjes en het verschil qua malsheid was duidelijk aanwezig.
Het garen dan eerst op de WGA indirect en uiteindelijk boven de briketjes voor de grillmarks.
Volgende sessie sat? ga ik uitvoeren met kippendijen (zoals ook door Danny onlangs op de Meating in Nootdorp).
Ik zal dan weer verslag doen!
 
Krijg er helemaal zin in Geert!
 
En het kwijl liep weer in zijn mond......
Heerlijk!
 
ik had ze ook wel voor je willen testen Geert, ziet er weer prima uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan