BasBQ
Beef en Steak

Weekendje BBQ'n

 
 

ThaReaper

Kooltjesharker
Berichten
158
Door de drukte en het omschakelen naar de nachtdienst nog geen tijd gehad om het te uploaden maar ook hier heeft de smoker weer lekker staan roken van het weekend.

Vrijdag begonnen met een kilo kip om te toveren naar de kip van de plank welke ik laatst ook heb gemaakt (Firefox doet even moeilijk zal de link er nog bij zetten).
Daarna zaterdag een heerlijke Maple Fattie gemaakt en deze lekker op een broodje met wat (nog geen awardwinning) komkommersalade van mijn huisgenoot.
Gisteren heb ik een beetje ge?xperimenteerd met een marinade op basis van appelsap en bier voor 2 varkenshazen maar deze heb ik op het fornuis gemaakt dus dat telt niet :p

Ik heb niet al te veel foto's genomen dus zal voornamelijk een impressie zijn van ons weekendje.

De kip van de plank voor en na:

20141031_173350.jpg

20141031_190541.jpg


De Maple Fattie

20141101_124741.jpg

20141101_154944.jpg

20141101_164831.jpg

20141101_175052.jpg


De marinade van gisteren wou ik hier nog wel even delen maar met name om hulp te vragen, hij had namelijk een citrus smaak er aan zitten echter zit in heel de marinade niets van in, de smaak was verder goed alleen een beetje apart door de citrus.
Iemand een idee hoe dat zou kunnen, wellicht het zuur van de appel?

2 DL appelsap
1 DL bier
2 EL appelazijn
2 TL zout
1 TL peper
2 TL gemalen koriander
1 TL gemalen komijnzaad

Dat was ons weekendje weer.

~Youri
 
ziet er goed uit, ik zou haast denken dat de citrus smaak door de/een combinatie van je kruiden komt
 
Ik denk dat het door het korianderzaad komt.
 
Dat moet ik eens uit gaan zoeken dan, heb zelf deze combinatie nooit direct gebruikt.
Wel de appelazijn in de injectie en koriander in de rub maar dat gaf niet deze smaak.

De fattie heb ik zo strak gekregen door m dubbel in te pakken  ;)
 
Ziet er goed uit hoor!
 
Die Fatty is inderdaad strrraK :)
En zo'n ding lust volgens mij ook iedereen. Vorige week nog een hele fatty van 3 kilo meegenomen naar het bokbierfestival en ter plekke opgesneden. Ging schoon op met 7 man... schandalig. .. :D
 
Korianderzaad is citrusachtig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan