BasBQ
Beef en Steak

Weber word niet heet ?

 
 

Buffalow-Bennie

Stoker
Berichten
321
Zijn er meer mensen die hun weber premium niet over de 180 graden krijgen met de plate setter er in ?

Volle starters met hete houtskool erin lucht schuiven wijd open maax boven de 180 graden uitkomen ho maar. Iemand tips ?
 
Klopt je sonde? Ik gooi er hier zojuist één weg die niet meer te kalibreren is.....
Heb je een dome thermometer wat zegt die?
 
Die matchen aardig met elkaar heb het zojuist ook nog ff met mn andere inkbird geprobeerd en geeft ook zelfde thermo.

20231126_121658.jpg


Ik heb er de originele platesetter inzitten,
De dome thermo geeft ook aardig t zelfde aan.

20231126_150340.jpg
20231126_150354.jpg



Dus zeg jij het maar 🙈🙈
 
Het lijkt wel of de plattesetter alle zuurstof afsluit ( een verstikkende werking) , als hij van staal is zou hij roodgloeiend moeten zijn.
Gr john
 
Ik heb niet zo’n weber , maar op de foto lijkt het of de plattesetter hem helemaal afsluit.
Moet wel rondom ruimte tussen zitten van 1 a 2 cm .
Heb je de ring met gaten er wel tussen zitten.
 
De platesetter ligt idd op de originele ring die er bij geleverd word. Dus hij kan van alle kanten vollop zuurstof pakken en door de zijkant van de ring zijn warmte kwijt. En er zit voldoende ruimte tussen om de warme lucht er pangs te laten al lijkt dat op de foto idd niet zo.
 
Wat je zou kunnen proberen is de platesetter hoger te leggen. Dan kan er meer warmte langs de platesetter heen en is er meer ruimte voor luchtverplaatsing=hogere temperatuur.
 
Aan je houtskool te zien heeft het idd niet zo hard gebrand. Houtskool lijkt geen lucht vanaf onder te kunnen pakken? best compact gestapeld.

Als je de plate setter hoger hebt, los van de ring gaat het dan beter?
 
Aan je houtskool te zien heeft het idd niet zo hard gebrand. Houtskool lijkt geen lucht vanaf onder te kunnen pakken? best compact gestapeld.

Als je de plate setter hoger hebt, los van de ring gaat het dan beter?
Daar had ik hem net aangestoken. Als de platesetter erop gaat zijn alle kolen rood gloeiend.

Het rare is zodra ik mijn gerecht eraf haalde vloog hij wel door naar de 200 graden. Dus denk volgende keer eens anders indirect proberen met n slow'n'sear ofzo
 
Zal ik dan maar de knuppel in het hoenderhok gooien?

Waarom wil je indirect boven de 180gr C?

Dat vind ik heel bijzonder voor volledig indirect.
 
Zal ik dan maar de knuppel in het hoenderhok gooien?

Waarom wil je indirect boven de 180gr C?

Dat vind ik heel bijzonder voor volledig indirect.

Wou de moinkrolls van dennis (noskos) namaken. Die moeten op 200-220 graden indirect dus vandaar 😉 normaal kom je idd niet opndie temperaturen.
 
lag de temperatuur probe dicht naast je vlees? Dat kan ook invloed hebben op je gemeten waarde...
 
Zo'n platesetter gebruik je toch juist voor low & slow. Niks aan de hand zou ik zeggen.
 
Wou de moinkrolls van dennis (noskos) namaken. Die moeten op 200-220 graden indirect dus vandaar 😉 normaal kom je idd niet opndie temperaturen.
https://www.bbq-nl.com/moink-balls/ deze?

Er staat 107-120 graden indirect op dat linkje, nergens 200+?.

Heb zelf ook een WMT Premium, zelfde als jij. Heb nog nooit een situatie meegemaakt dat je 180 graden indirect moet. Stel dat zou wel zo zijn dan zou ik alleen de linkerkant van de bbq bijv aansteken en rechts het vlees bereiden wat 180grade indirect moet.

Uiteindelijk draait alles om de kerntemperatuur van het vlees dus stel je zou wel iets 200 graden indirect moeten, kan dat ook met 180 graden het duurt alleen wat langer.

edit: zie nu dat je moink rolls zegt en niet balls, ken dat gerecht niet, maar nog steeds de tip ga op kerntemperatuur van het vlees af. Het duurt alleen wat langer als je hem niet heter krijgt. Zie namelijk geen bijzonder heden bij de foto's die je laat zien en je methode beschrijft.
Heb zelf ook die kolenring nooit hoger gedaan dan hoe die normaal moet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan