BasBQ
Beef en Steak

Weber Weekrecept, Mosselen met Knoflook en Parmezaanse Kaas

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
En vandaag het laatste recept ingehaald dat ik achter liep. Ben nu dus weer bij. Dit was het recept met mosselen. Hier duurde even omdat hier niet iedereen mosselen eet en ik dus een slachtoffer moest vinden ;)
Zelf eet ik ze wel, maar ben een paar keer heel erg ziek ervan geweest in restaurants. Vandaar dat ik het gepland heb ik een weekend waarin ik verder niets te doen heb. Mocht ik toch allergisch zijn, dan kom ik daar nu mooi achter zonder dat ik iets hoef af te zeggen. En anders weet ik dat het dus gewoon door slechte mosselen was in het verleden.

De mosselen waren op deze manier trouwens heel erg lekker! Eerst op de BBQ totdat ze open zijn. Dan de bovenste schelp eraf, op elk mosseltje een lepeltje boter, panko, knoflook, kaas mix en terug op de BBQ om te gratineren.

weberweekrecept-04-mosselen-1.jpg


weberweekrecept-04-mosselen-2.jpg


weberweekrecept-04-mosselen-3.jpg


weberweekrecept-04-mosselen-4.jpg
 
Ben nog een fotootje met de peterselie erop vergeten te maken :( Moest een klein beetje groen over voor de kleur.
 
Ze zien er lekker uit maar het lijkt me veel tekort.
 
Riona +1

Net genoeg als voorgerecht voor een persoon. 8) Lijkt me trouwens wel een erg lekker recept.
 
leuk recept, had je wel eens eerder mosselen op de bbq gemaakt?
 
Mijn telefoon stond zeker uit? Ik heb de oproep van " kom hier proeven" gemist.....
 
ziet er prima uit, wel veel gepriegel per mossel lijkt me
 
Welnee joh, dekseltje eraf, lepeltje erin, dat is toch niet veel werk...

Was genoeg voor ??n persoon en wat voor de rest van ons. Grote hasselback erbij en salade en je hebt een maaltijd ;)
 
Dat ziet er zeer lekker uit Noskos! En perfect in beeld gebracht.
Ik zou willen dat ik ze nog kon eten, na 2 keer eveneens tot letterlijk "groen zien" ziek te zijn geweest ben ik nu jammer genoeg allergisch al sinds een jaar of 9..... :(
 
Ik ben niet ziek geweest, dus niet allergisch gelukkig.  Gewoon slecht getroffen in het verleden :(

Vind ze heerlijk maar was erg huiverig om ze te eten ook na heel erg ziek te zijn geweest.
 
Je ziet de mossels haast niet door de topping, zo lust ik ze miss hien ook wel. Toch maar eens proberen
 
Inderdaad met oesters ook een prima idee!
En daar ben ik NIET allergisch voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan