BasBQ
Beef en Steak

Weber Tafel

Eric

Tondelzoeker
Berichten
7
De tafel :

BBQ001.jpg

BBQ003.jpg

BBQ002.jpg

Pulled pork:

CIMG0011.jpg

Picanha:

IMG_0185.jpg

Moinkballetjes:

IMG_0183.jpg

Spek:
BBQSpek1.jpg

En ribbetjes met mosterdglaze:

IMG_0081.jpg


De tafel heeft nog wat hoeksteunen gekregen om wat steviger te worden. Hij waait in ieder geval niet weg, hij is met 2 man net
te tillen...

Ik zal eens op m'n fototoestel kijken of ik nog wat foto's van de kippetjes heb gemaakt.
 
Hoe zit die Weber in de tafel verwerkt?
 
hi eric, welkom! en wat een feestje meteen zeg die foto's!
 
Dat wil ik nog wel weten ja, hoe heb je de weber vast gezet in de tafel?
Ben ook aan het kijken hoe ik het allemaal kan maken.
en die van jouw hangt er wel heel mooi in.
 
Als je de kunstof handvatten verwijderd, dan dan zit er in de metalen beugel in het midden een gat. Die heb ik gebruikt als boutgat.
Ook zitten er 2 ingeponste stukjes van de strip welke weer haaks op de strip staan (het word duidelijk als je een handgreep er af schroeft).
Onder het blad zitten 2 balken welke samen met de lange balken een vierkant vormen ter hoogte van de ketel. Op de plek van de grepen
heb ik links en rechts van het boutgat een kleiner gat gemaakt waar de uitgeponste lipjes strak in passen.
Samen met een houtdraadbout zit dit stevig genoeg.
 
Mooie tafel, lekker veel werkblad.
 
Mooie tafel ! Daar zit ik zelf ook al een tijdje aan te denken...
 
Mooie tafel, wat voor hout heb je gebruikt?
 
Twijfel. wel eens of ik zelf zoiets in elkaar kan knutselen, alleen heb ik geen mooi hoekje in mijn tuin voor zo'n mooie tafel. Maar dit is een hele mooie.
 
Bedankt allemaal voor de complimenten !

De meeste eer gaat naar mijn schoonvader, hij is gepensioneerd en heeft al eerder een tafeltje voor bij de Q gemaakt. Hij kon aan nog meer hout
komen en vroeg of ik nog idee?n had... en dat had ik wel, dus ik ben gaan tekenen met als uitgangspunt de buitenmaten van handvat tot handvat.
Een uurtje of 2 schetsen later en hij kon aan de slag  ;D
Nadat hij het onderstel had gemaakt en wat bovendelen ongeveer op maat had gemaakt, hebben wij alles samen gemonteerd en afgewerkt.
Het soort hout weet ik niet, het is wel zo hard dat je met goed moet voor boren en het beste een ijzerzaagje in de decoupeerzaag kan gebruiken.
Als ik er niet meer ben, dan staat die tafel nog  :p

Eric
 
Dit ziet er inderdaad erg mooi uit.
Wat is de ervaring van het heet worden van de weber ten opzichte van de tafel?
Als ik hem zelf opstook kan ik nauwelijks mijn hand erop houden, gaat dit niet schroeien?
 
Kun jij mij een foto sturen hoe je de Weber er in hebt gehangen? Ben bezig om zelf een te maken alleen Hoe hang ik mijn BBG erin en Maak ik hem dicht met eventuele deurtjes en zij en achterkant dicht, zit dan wel met de lucht toevoer.  En wil ongeveer 1 cm speling houden tussen bbq en het hout. Ik heb een Weber gbs 57 cm met beugel voor het deksel er aan vast.
 
Mooie tafel hoor. Strak gedaan. Ben benieuwd naar de detailfoto's van de ophanging van je ketel.

Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan