BasBQ
Beef en Steak

Weber rooster versleten ?

 

Rebbelralph

Vuurmaker
Berichten
96
Ik heb vorig jaar ergens een weber gbs rooster gekocht nou ziet hij er na een jaar gebruik zo uit

3ed5d507c0521d713bf9863097d816a5_zps7a343fa6.jpg


Volgens mij is bijna al dat ( vergroomde coating) eraf en blijft er een soort ros? koper kleurig rooster over.

Is dit gebruikelijk ? Lijkt mij namelijk van niet. Heeft er hier iemand ervaring mee?

Ik hoor het graag.
 
Hoe heb je hem schoongemaakt? Met 'n staalborstel?
 
Dat is een bekend probleem met de gbs rooster.
 
Zo klacht formulier ingevuld ik ben benieuwd
 
Is dit een bekend probleem of heeft Rebbelralph pech gehad? Ik zit zelf te denken om de Cast Iron Grate te halen ter vervanging van de GBS rooster. Of dit verstandig is... Graag jullie meningen hierover aub.
 
Nou behoort een chroom laagje best goed vast te zitten, maar na flink verhitten er dan met een staalborstel eroverheen vind ook chroom van Weber niet leuk.
 
SpiKeY zei:
Is dit een bekend probleem of heeft Rebbelralph pech gehad? Ik zit zelf te denken om de Cast Iron Grate te halen ter vervanging van de GBS rooster. Of dit verstandig is... Graag jullie meningen hierover aub.

Mijn ervaring met  de Cast Iron Grate is prima, daarentegen mijn ervaring met het GBS rooster zeker minder. Ik heb exact hetzelfde probleem, maar bij mij is zelfs in het midden rooster al roest ontstaan. Dit was voor mij ook de reden om een CIG aan te schaffen.

On topic:
Ben wel benieuwd naar het resultaat van de reclamatie bij Weber.

 
Ik neem aan dat het een messing borstel is die jullie gebruiken?
Is staal daar niet te hard voor?
 
dave79 zei:
Ik neem aan dat het een messing borstel is die jullie gebruiken?
Is staal daar niet te hard voor?

Ik mag hopen dat de standaard Weber borstels gewoon gebruikt kunnen worden, behalve die waar expliciet bij staat dat het voor gietijzeren roosters is.
 
Toevallig al een reactie van Weber ontvangen? Zit hier met hetzelfde probleem..

Nu weet ik dat ze best coulant zijn over het algemeen, oude inleveren en nieuwe krijgen maar toch nieuwsgierig of het de moeite loont om hem in te leveren...

Walter
 
Gewoon ff contact opnemen, Ik heb al regelmatig gehoord dat je een nieuw rooster mag ophalen.
Als je veel de Q aansteekt zou ik een gietijzeren rooster nemen ipv elk jaar bij Weber aankloppen, levert ook nog eens mooie grillmarks op  :D
 
Klopt, ik zou ze ook graag hebben voor mijn WGA en WOTP, maar vind ze behoorlijk aan de dure kant!!!
 
dave79 zei:
Klopt, ik zou ze ook graag hebben voor mijn WGA en WOTP, maar vind ze behoorlijk aan de dure kant!!!

ongeveer 70 euro voor een 57 is prima te doen, zeker in vergelijk met een origineel Weber rooster. (30 euro ? )Let wel een Gietijzeren gaat een leven lang mee ! en je kan er met een gerust hard met een borstel aan de gang
 
Zelfde probleem hier gehad. Na het sturen van foto's kon ik bij elke willekeurige weber dealer een nieuw rooster onder garantie bestellen.

Tweede rooster krijgt weliswaar nu hetzelfde probleem maar de garantie is iig oke.

Succes
 
BertM zei:
Met die hoeveelheid ribs die jij maakt blijft geen enkel rooster lang mooi, Maroc!

Ribs gaan op de wsm bert  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan