BasBQ
Beef en Steak

Weber rookdicht maken.

 
 

Buffalow-Bennie

Stoker
Berichten
321
Ik ben eens aan het rond snuffelen geweest om te kijken hoe ik mijn weber mastertouch premium beter luchtdicht zou kunnen maken.
de makkelijkste manier lijkt mij om er gewoon met hitte bestendig vilt een pakking in te maken. de veren van de deksel heb ik al omgedraaid zoals ik het filmpje van noskos.

iemand misschien nog betere iedeeen ?
 
Dat moet genoeg zijn. Mijn premium was goed dicht nadat ik het deksel afgesteld had. Maar vilt kan ook zeker helpen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Mijn premium was ook zo goed als dicht. Net als een 'normale' deksel was hij in het begin niet helemaal luchtdicht.
Na een half jaartje gebruik slibte hij toch mooi dicht. Het komt vanzelf als het deksel goed afgesteld is. Ik zou niet met vilt oid beginnen. Ik vind de randen te dun daarvoor.
 
Yups hier is mijn weber performer bijna 2 jaar. Zaterdag nog pizza gemaakt. Als ik klaar was had ik onderaan licht open gezet en bovenaan ook. Geen rook meer langs de zijkant ofzo. Dag nadien in de namiddag ging ik effe opkuisen en er zat nog beetje warmte in en ik zag nog rode glinsters ... En dit was dus met zo een 3kg weber briketten en een 1,5 blokje hout op. In het begin kwam er rook langs alle kanten uit, maar na een beetje "inbranden" komt er echt niks meer langs de zijkanten uit, of het zal toch zeer minimaal zijn.
 
Vilt wil helpen maar of je hem hiermee geheel dicht krijgt is de vraag. Bij mijn weber ( met vilt) komt er op sommige plekjes toch nog wat rook doorheen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan