BasBQ
Beef en Steak

Weber iGrill2 problemen

 

1012sabine1985

Kooltjesharker
Berichten
214
Hoi allemaal,

Ik ervaar sinds kort problemen met een probe van de Weber iGrill2. Zoals je hieronder kunt zien geeft 1 thermometer de juiste temperatuur aan (21 graden), de temperatuur in de kamer. De andere geeft een te hoge temperatuur aan (38 graden). Dit merkte ik gisteren ook al bij het vlees, daarbij gaf hij ook een te hoge temperatuur aan (60 graden bij rundvlees terwijl het nog rood was van binnen). Ik ben nu helaas op vakantie dus heb geen andere voedselprobes meegenomen.

Herkennen jullie dit probleem en wat heb je ermee gedaan? Ik denk dat ik het bij Weber zelf navraag, maar heb denk ik de bon niet meer.
20210722_090529.jpg

20210722_090536.jpg
 
Even de probes van kanaal wisselen om zeker te zijn dat het defect in de probe zelf zit en niet in de iGrill en dan een nieuwe probe bestellen of omruilen als het nog garantie is 😉
 
Even de probes van kanaal wisselen om zeker te zijn dat het defect in de probe zelf zit en niet in de iGrill en dan een nieuwe probe bestellen of omruilen als het nog garantie is 😉
Heb ik inderdaad gedaan en het probleem zit inderdaad in de probe. Op de verschillende kanalen blijft de ene probe de juiste temperatuur aangeven en de andere de verkeerde.

Bedankt voor je reactie!
 
Zijn het dezelfde soort probes? De een lijkt wel anders (stompe punt) dan de ander.
 
Je kunt proberen te ijken, dus gewoon de offset aanpassen, maar ik heb ook meermaals gelezen dat er vocht in de probe kan zijn gekomen met afwassen o.i.d. De oplossing zou drogen in de oven kunnen zijn (kunnen, dus niet zeker hè 😉).
 
Heb ik inderdaad gedaan en het probleem zit inderdaad in de probe. Op de verschillende kanalen blijft de ene probe de juiste temperatuur aangeven en de andere de verkeerde.

Bedankt voor je reactie!

Als je de betreffende probe lekker hebt schoongeboend in een sopje kun je ‘m nog drogen zoals hierboven opgemerkt want ze zijn niet waterdicht. Ijken lijkt me dan niet zinvol want de afwijking zal alle kanten opgaan.
 
Zijn het dezelfde soort probes? De een lijkt wel anders (stompe punt) dan de ander.
De ene is een probe voor voedsel en de ander voor de omgevingstemperatuur. Maar dat zal niet uit hoeven maken denk ik.
 
Je kunt proberen te ijken, dus gewoon de offset aanpassen, maar ik heb ook meermaals gelezen dat er vocht in de probe kan zijn gekomen met afwassen o.i.d. De oplossing zou drogen in de oven kunnen zijn (kunnen, dus niet zeker hè 😉).
Wat bedoel je met het ijken? De offset aanpassen?

En het drogen in de oven ga ik zeker even proberen. 15 minuten op 200 graden lijkt mij voldoende toch? Thanks voor de tips.
 
Wat bedoel je met het ijken? De offset aanpassen?

En het drogen in de oven ga ik zeker even proberen. 15 minuten op 200 graden lijkt mij voldoende toch? Thanks voor de tips.
Daar bedoel ik inderdaad de offset mee, maar als het vocht is zal het niet werken.
Geen idee hoelang en hoe hoog je moet drogen... Heb het nog niet aan de hand gehad.
 
Het is gelukt! Probe in de oven, 20 minuten op 220 graden. Daarna laten afkoelen en gecontroleerd. De probe doet het weer. Fijn!

Allemaal bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan