BasBQ
Beef en Steak

Weber Grill Academy Eindhoven

 
 

nicky

Stoker
Berichten
409
Met een groepje vrienden willen we graag de weber grill academy bezoeken in Eindhoven. Ik heb hier enkele topics over gevonden maar kon daarin niet direct antwoord op mijn vragen vinden:

- Er zijn 3 niveau's, ik mag aannemen dat als je hier een tijdje meeleest je direct aan de Exclusive cursus kan deelnemen?
- Is de Exclusive cursus z'n geld waard? Deelname kost 99,99 pp.
- Op dit forum kan ik enkel berichten vinden van mensen die naar Joure zijn geweest, heeft er iemand goede ervaringen met de cursus in Eindhoven?
- Zijn er alternatieven?
 
Ik ben in Eindhoven naar de eerste cursus geweest, als je al aardig overweg kan met je weber is dit zonde van je geld.
Vond het geen toevoeging van wat ik al wist. Sterker ik wist meer te vertellen over de diverse  modellen dan zijzelf.
De wsm stond er ook maar niemand daar wist wat het eigenlijk was en hoe deze werkte
Wel leuk voor idee?n op te doen en een schitterende locatie, maar de recepten die we meekregen waren niet compleet en hier kon je eigenlijk niets mee. (bereidingstijd hoeveelheden enz)
Let wel, dit was de eerste cursus dus dit zal nu wel een beetje meer ingeregeld zijn mag ik hopen.
De exclusive bestond toen nog niet, dus ik zou navragen wat dit dan inhoud.

Was wel een leuke dag om met meer mensen over de BBQ te praten, maar ik had er meer van verwacht.

 
nicky zei:
- Er zijn 3 niveau's, ik mag aannemen dat als je hier een tijdje meeleest je direct aan de Exclusive cursus kan deelnemen?
Het is geen antwoord op je vraag, maar die verschillende niveau's zijn dit jaar voor het eerst ingevoerd. Tot vorig jaar was er "maar" ??n "soort" cursus
 
Bij de cursus van 99? euro zal er minder aandacht besteed worden aan het aansteken van de BBQ en de grill methodes. Als het goed is zal je ook iets duurder eten krijgen.
Voor mij is er maar 1 weber kok en dat is Reitse. De kans dat je meer weet dan de chef zal bij de meeste BBQ workshops zijn.
Uitzondering op de regel zijn Reitse en Ralph die de BBQ workshops voor weber in Velp geeft.
Ralph was in 2010 Nederlands kampioen barbecuen en is de eigenaar van het barbecuepaleis.
 
De cursus van Reitse is een culinaire reis waar je niet veel hoeft te doen maar heerlijk te eten krijgt en altijd wat opsteekt ook na negen keer.
 
eigenlijk niet, je moet gewoon naar joure toe
 
Leo zei:
eigenlijk niet, je moet gewoon naar joure toe

Is voor jou maar 240 km enkele reis. Je moet er wat voor over hebben ;)
 
Ik ben een keer bij de Weber VIP curcus met Ron Blaauw geweest..
Heb er niks nieuws geleerd maar wel heerlijk gegeten en een hoop gelachen!
 
Heb gisteren voor 4/5 bij Reitse gereserveerd. Meeste dagen zitten al grotendeels vol voor 45 zijn er nog genoeg plaatsen.
Nog liefhebbers vanuit het bbqgenootschap??
 
Terug
Bovenaan Onderaan