BasBQ
Beef en Steak

Weber 47cm te klein voor PP

 
 

rubenveraart

Kooltjesharker
Berichten
244
Ogen die groter zijn dan de barbecue.

Vol enthousiasme twee stukken picnic besteld. E?n van 3kg. en ??n van 3,5Kg. Het probleem is dat ik deze niet op mijn Weber 47cm one-touch org. verwerkt krijg. Ik kwam hier achter door het bevroren stuk vlees op het rooster te leggen, en vervolgens de deksel erop te plaatsen. Het rooster biedt op zich voldoende ruimte, maar de deksel beperkt de mogelijkheid. Deze komt namelijk tegen het vlees aan. Ik kom zo'n 4cm tekort in de hoogte. Nu valt het rooster een klein stukje in de ketel, maar dit is onvoldoende om het probleem op te heffen.
Nu is de gedachtegang:
1. De ontdooide Picnic is meer flexibel dan het bevroren stuk en wellicht met touw wat meer in vorm te brengen zodat het past.
2. De picnic in twee?n snijden en het stuk in twee keer bereiden.
3. De oven aanslingeren en het stuk hier in bereiden.
4. Jullie genialiteit gebruiken om te komen tot een perfecte oplossing.

Groet
Ruben


 
De ?<3n? Lekker een 57-er kopen natuurlijk!  :D

Ik heb heel vroeger mijn bovenste rooster eraf gehaald en het vlees naast de kooltjes gelegd in een alu druippan (ook meteen een hitteschild) en met wat extra aluminium folie gefriemel kun je dan wel uit de voeten hoor. Veel succes!
 
Sander72 zei:
De ?<3n? Lekker een 57-er kopen natuurlijk!  :D

Ik heb heel vroeger mijn bovenste rooster eraf gehaald en het vlees naast de kooltjes gelegd in een alu druippan (ook meteen een hitteschild) en met wat extra aluminium folie gefriemel kun je dan wel uit de voeten hoor. Veel succes!
Wat Sander zegt...
 
Dat zijn twee aardige stukken!
Ik heb zelf nooit twee van die stukken erop gelegd maar ruimte was idd een probleem....maar ik loste dat 'altijd' op door gebruik te maken van de snake methode

Aangezien dat ding langzaam rond brand (ik heb 1 keer een snake 11 uur laten branden op mijn 47'er) kun je relatief veel plaats op je rooster gebruiken. Je moet wel regelmatig met je vlees schuiven.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=867.0
https://www.youtube.com/watch?v=XiGRbyg_zeI

IIG: SUCCES!
 
Bedankt voor jullie reacties.

Aan de snakemethode helemaal rondom had ik nog niet gedacht. Misschien geeft dat voldoende ruimte in midden van het rooster (ruimte=hoogte m.b.t. de deksel).

Hoe dan ook, ik ga de boel maar eens 'uitproberen'. Dat wil zeggen, neerleggen volgens jullie twee geopperde methodes. Wellicht levert het een goed resultaat.

:D

 
Terug
Bovenaan Onderaan