BasBQ
Beef en Steak

Waterbuffelpicanha

Marcdepark

Stoker
Berichten
298
Afgelopen weekend een bbqdagje met de (winterbbq)-mannen gedaan.
Dit is altijd een feestje, gezelligheid, biertjes en de hele middag en avond bbqen.

Deze keer was ik op zoek naar iets bijzonders en na lang Googlen kwam ik uit bij waterbuffel en dan op een waterbuffelpicanha, alleen de naam al.
Toen een waterbuffelpicanha besteld (https://www.buffelbestellen.nl/webwinkel), kreeg meteen een e-mail dat de waterbuffel nog geslacht moest worden maar dat men er voor ging zorgen dat ik de picanha op tijd zou ontvangen voor m’n bbq-feestje. Na app- en mailcontact heeft Niek (eigenaar van BuffelBestellen) zijn belofte gehouden en er persoonlijk voor gezorgd dat de picanha op tijd is afgeleverd. Wat een service!!

Dit was dus afgelopen vrijdag en zaterdag was de dag, bbq aan (ca 110gr) en de picanha op de bbq. Bereiding gelijk aan een normale picanha gehouden met wat grof zeezout en peper, bij 52graden er af, nog wat grilstreepjes gegeven en aansnijden. Wilde deze eigenlijk nog even laten rusten maar helaas is dat niet gelukt .

Moet zeggen dat deze zeer goed in de smaak viel. Structuur vergelijkbaar met een normale picanha, smaak komt ook aardig overeen maar dan met een vleugje wildsmaak. Echt genoten.

Helaas zijn er niet veel foto’s gemaakt maar wel een paar.

1123f25cdb16f8214fa5e2d27bb6c464.jpg



78c0547443b375c0f1c09214e2803eea.jpg


Zeker voor herhaling vatbaar!

Bedankt voor het lezen!

Ps. Zie ook YouTube filmpje:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
lekker hoor. toevallig afgelopen weekend ook buffel gemaakt (zal geen waterbuffel geweest zijn) en dat is erg goed bevallen
dank voor de tip. ga zeker eens op hun site kijken
 
Dat ziet er goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan