BasBQ
Beef en Steak

wat te doen met reerug

 
 
 

alvon

Stoker
Berichten
294
mijn zwagertje brengt zaterdag wat mee als hij komt eten, maar ik heb geen idee wat ik er mee kan doen allemaal behalve grillen.
en dat lijkt me zonde want er moet toch iets byzonders van te maken zijn

ideeen of sugesties??
 
Ik heb ooit Reerug met wilde bessen saus (oid) gegeten was erg lekker. Google hier ff op misschien kom je een leuk recept tegen (of een andere variant)
 
Waarom zo grillen zonde zijn? Er staan diverse reerug recepten op internet waarbij de rug eerst wordt aangebraden in de pan en daarna nog even nagaard in de oven. Dat kan dus prima door even te grillen en dan indirect op de barbecue, lijkt me heerlijk.
 
Reerug kun je "behandelen" als biefstuk. Maar heb wel erg, het is malser dan de beste ossenhaas dus niet te lang op de gril, dat is imho zonde. Lekker ff om en om op hoge temperatuur op de grill, en dan laten rusten in alufolie. Verder gewoon peper en zout er op en een lekker sausje naar keuze. TOP!
 
Foutje
 
ok een beetje peper en zout en even om en om dus..bedankt voor de reacties
zo zie je maar weer als je eens gebeld wordt door iemand die zegt bok geschoten te hebben is het niet altijd verkeerd
 
Reerug is het mooiste vlees wat er is. (Onder de rode vleessoorten, vind ik) ik hoop zelf dit jaar ook nog een Ree mee naar huis te nemen, en dan wil ik proberen een hele bout op de smoker te roken.
 
daarom wil ik het ook niet verpesten.. zou heel zonden zijn als het minder zou smaken omdat ik iets niet goed doe
 
Ik zou ook gewoon grillen hoor. Of reverse sear, dus eerst op temperatuur brengen en dan nog even hoog voor een mooi korstje. Niks mis mee, lekker sausje erbij, aardappeltjes in ganzenvet gebakken... krijg spontaan honger ;)
 
Reerug is dermate mooi vlees, dat moet je aan zijn nekvel optillen en vanaf een afstandje kort aan je BBQ lasten zien :D
Reverse sear werkt bij dit soort vlees wschl het best. Lekker rood/ros? houden, al naar gelang je eigen smaak. Simpel kruiden, peper/zout en genieten met een vruchtencomp?te en pommes parisiennes ofzo en wat lichte groente. Fijngehakte geblancheerde bloemkool met een klein pulkje grove mosterd erdoor, dat soort werk.
 
Misschien bereiden volgens de Lomo al Trapo methode? Is weer eens wat anders en zo'n mooi stukkie zacht vlees leent zich daar perfect voor denk ik.
 
El Fumarole +1
 
Wat je met doen met reeeug? Aan mij geven :)
 
Ener zei:
Wat houdt dat in?
Het originele draadje:

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=2718.msg42991.msg#42991

Mijn draadje:

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=3213.msg53297.msg#53297
 
Wij hebben de reerug in filet stukken gesneden en in een marinade van wat zeezout, peper, fijn gehakte rozemarijn, fijngesneden knoflook en wat olie gezet. Twee uurtjes wegzetten. Dan snel op directe hitte even om en om aangrillen. Daarna inpakken in alufolie en even laten rusten.
Goddelijk lekker
 
Terug
Bovenaan Onderaan