BasBQ
Beef en Steak

Wat raar's hamburger low en slow

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Ja de kamado weer uit zijn winterslaap gedaan en deze moest natuurlijk even getest worden want onder de 150 graden gaat de regeling niet goed.
Ja er moest toch wat op. Dus wat ligt er nog in de koelkast? Restje rundergehakt. Peper en zout met cajun kruiden.
Na 1.5 uur had ik hem van 150 gr naar 120 graden dus konden ze erop. Nou ik heb nog nooit zo lang op mijn hamburger moeten wachten. Nog wat rook pellets erbij (appel) en na 1.5 uur liep de temperatuur terug. De interne temperatuur van de burgers was 70 gr en dus eraf.
IMG20220326135900.jpg

Echt nog in winterslaap rooster zit andersom :sleep:
Snel een hap
IMG20220326140631.jpg


Een behoorlijke rooksmaak en zeker geen droge burger. Ik vond hem lekker. Voor herhaling vatbaar? Smaak ed wel tijd niet.
Nu nog de temperatuur onder de knie krijgen want ik moest hem toch twee keer aanjagen om hem niet uit te laten gaan.
 
Ik ben vandaag ook met houtskool aan het stoeien geweest. Met briketten heb ik het meestal niet dat de temperatuur terug loopt.
Maar ik had niks anders.

Deze burger ziet er wel lekker uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Wat is precies het probleem met de regeling? Gaat je kamado uit onder de 150 graden? Op hoeveel punten steek je hem aan want misschien begin je wel met te veel vuur.
In ieder geval lekker even bezig geweest. Geen straf met dit weer toch šŸ˜‰

Ik ben vandaag ook met houtskool aan het stoeien geweest. Met briketten heb ik het meestal niet dat de temperatuur terug loopt.

Briketten in je kamado? Dat is sowieso niet echt aan te raden.
 
Wat is precies het probleem met de regeling? Gaat je kamado uit onder de 150 graden? Op hoeveel punten steek je hem aan want misschien begin je wel met te veel vuur.
In ieder geval lekker even bezig geweest. Geen straf met dit weer toch



Briketten in je kamado? Dat is sowieso niet echt aan te raden.
Ik dan weer een Weber maar ook problemen met uit gaan. Denk te weinig kooltjes. Maar als ik te veel gebruik is ie te heet. Temperatuur controle moet ik nog wat meer beheersen. Komt goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Op 2 plekken aangestoken (big green egg houtskool) Bij 120 graden de deflectorstenen erop en de roosters Onderste luchtschuif dicht gedaan tot ongveer mm opening. De opening boven is voor 10% open de temperatuur liep op en bij 150 graden heb ik in stappen de onderste schuif dicht gezet tot 1 mm opening hierna duurde het 1.5 uur voor de boel op 120 graden zat. Hier bleef de Q constant 1.5 uur en daarna was deze aan het uitgaan. Ik had wel de onderste schuif iets meer geopend toen deze op 120 graden zat. Het is bij deze kamado ook zo dat deze niet uit gaat als ik pizza heb gebakken. Met de schuiven dicht brand deze dan geheel op.
 
winterslaap voor je bbq?
kom op, je kan het hele jaar door bbq-en. je moet toch eten?
lekker ervaring opdoen zodat je burgers altijd lukken
 
Het ging niet om de hamburgers maar een test voor een brisket het maakt nogal uit of ik er bij moet blijven of rustig weg kan gaan.
 
Goede test. Zonde om meteen een brisket erop te gooien. Dat zijn een hoop centjes en als je nog moet wennen aan de temperatuur is een burgertje een betere keuze om het gevoel te krijgen. Zou sowieso niet haasten om een brisket te bereiden. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan