BasBQ
Beef en Steak

Wat is jullie grootste BBQ BLOOPER[emoji2957][emoji3061]??

Ik gebruik in m’n M ei stenen om kolen aan één zijde aan te steken of om hoogte verschillen te creëren
Zo ook gisteren weer.

Steen eruit na de bereiding en er weer in om het rooster terug te plaatsen. Tot nu nog niets aan de hand zo te lezen.
Alleen bij het eruit halen ging het met de ✋🏻 met de🧤 aan, het terug leggen deed ik met de hand ✋🏻, zonder 🧤 😱🤬🤬🤬
Daar Is vast een potverdriedubbeltjes ontsnapt
 
Niet gelijk de BBQ maar na broodjes met een goede burger vanmiddag de (gelukkig afgekoelde) frietpan laten vallen waarin ik de patat had gemaakt....een goede 2 uur later lijkt de garage weer een beetje vetvrij. Bijzonder waar vloeibaar vet allemaal kan geraken.
die garage roest voorlopig niet
 
Niet gelijk de BBQ maar na broodjes met een goede burger vanmiddag de (gelukkig afgekoelde) frietpan laten vallen waarin ik de patat had gemaakt....een goede 2 uur later lijkt de garage weer een beetje vetvrij. Bijzonder waar vloeibaar vet allemaal kan geraken.
Dat is inderdaad een zooitje.
 
buikspek koud roken, CSG boven op de kolen zetten blijkbaar had die kracht genoeg om de BGE aan te steken.
Ik heb dit weekend nog staan te twijfelen of ik inderdaad de CSG wel op de kolen kon zetten voordat ik de zalm koud ging roken. Ben ik blij dat ik mijn kolenmand leeg heb gehaald! 😅
 
Brikettenstarter stond altijd op een metalenschaal iets verhoogd (dus los van het vlonder in de tuin). Ging altijd goed tot ik overstapte naar Dammers kokosbriketten (die kubussen), die worden blijkbaar een heel stuk heter dan de reguliere klompjes uit de supermarkt/Weber. Vlonder begon te roken en de plek waar de starter stond is vereeuwigd in het hout (nouwja, na het hele vlonder meermaals schuren en opnieuw beitsen is het eindelijk weg).
 
Mijn blunder een paar jaar geleden: mijn eerste Pulled pork op de WSM47. vuurtje gemaakt en eindelijk de temperatuur stabiel op 110c op advies de waterpan gevuld en deze in de WSM gehangen. Daar ging iets mis. De pan viel door zijn beugels en stoom en as was alles wat er overbleef 😬.

alles schoongemaakt en opnieuw begonnen. De pulledpork was iets later klaar 😀
 
Laatst lekker koolrabi in stukken gesneden, in aluminium verpakt en bij de kolen gelegd. Toen het klaar was het “pakketje“ op een bord mee naar binnen. Toen ik hem wilde openmaken had ik het pakketje even van het bord afgehaald en op tafel gezet. Bij het terugplaatsen van het pakketje op het bord, zie ik dat er een half grijze kokosbriket achterbleef op het transparante tafelzeil... 🤬

Nu wilde we gelukkig al enige tijd de tafel een stuk inkorten -wat dus recent is gebeurd- maar dat is dan het geluk bij een ongeluk in deze 🙃
A11A58D3-5751-47FB-8698-710B3ED04B48.jpeg
 
Op een ochtend wakker worden en zien dat het deksel van de Weber 57 is gaan vliegen.

Het was blijkbaar 's nachts nogal hard beginnen waaien. Het deksel lag 15m verder.

Vooral een paar kleine deukjes langs de rand, voor de rest alles intact dus wel wat geluk gehad.

Nooit gedacht dat zo'n deksel kon gaan vliegen in BE (het is nu niet dat we orkanen hebben enzo)
 
Ik zie Mr Bean met zijn ontplofte Turkey voor me..was een lachertje geweest

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Vandaag lekker smashburgers op de Q. Even wat zout er over strooien, zat de dop van de zoutmolen los. Het halve busje zeezout over de burgers. Nog nooit zo’n zoute burger op 🥴
Mooi excuus om vanavond een extra drankje te pakken ;)
 
Bij gebrek aan een bbq-handschoen een ovenwant gebruikt om een bloedhete "half moon plate" te verwijderen.
Dikke tip: niet doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan