BasBQ
Beef en Steak

Wat is jullie grootste BBQ BLOOPER[emoji2957][emoji3061]??

 
 
 

Bucari007

Stoker
Berichten
286
Okay...vandaag een tegenvallertje.
Er stond op een vrije middag een mooie bonenschotel op het programma ennnn.....toen niet meer.

De onkruidbrander stond mooi de marabu aan te blazen toen me dochter begonnen te gillen (lees nieuwe labrador pup bijt in me tekening van Paw Patrol en nu kan ik hem NOOOOOIT meer maken).
Duss...drama...

Maargoed..als liefhebbende vader uiteraard alles goed gebabbeld en uitgelegd dat ze haar zooi van de grond moeten houden omdat de pup anders alles op eet.
Maar in de tussentijd was de onkruidbranden dus IN de BBQ geflikkerd en toen ik terug kwam kijken hoorde ik alleen nog een klein propellertje rondjes draaien en zag ik groene vlammen uit de BBQ slaan (helaas geen foto's, want PANIEK...KUT daar gaat me baked beans, want de BBQ zit vol me gesmolten plastic). Dus...deze staat nu vol in de fik om alles eruit te branden.

Lang verhaal kort... thuisbezorg.nl vandaag...
97607d50c5423591b62cba168ce25d48.jpg
70c68e4cd284d5cc0edde623e4987ced.jpg
b1e0ce02c8f59ae42276ecec807761dd.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Dat is wel echt k*'t. Hoe ga je van alle plastic proberen af te geraken in je bbq?

Zelf kan ik (gelukkig, af kloppen) nog niet bijdragen
 
Dat is wel echt k*'t. Hoe ga je van alle plastic proberen af te geraken in je bbq?

Zelf kan ik (gelukkig, af kloppen) nog niet bijdragen
Heb een volle mand kolen vol te loeien gezet en ruik inmiddels nu niets meer. Vuurpot losgemaakt en alles waar evt plastic opgezeten heeft in de fik gezet. Flink roken, maar op den duur hield dat op en was de geur ook weer normaal. Dus hopelijk morgen herkansing zonder chemische smaaktoevoegingen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Nondeju dat is echt klote inderdaad , hoop voor je dat je plasticsmaak niet terug gaat krijgen:eek:
 
Laatst bewerkt:
succes met schoonbranden. hoop met je mee dat het goedkomt.
 
Nieuwe Looftlighter besteld en gelijk maar even testen of de BBQ nog smaakjes afgeeft vandaag...geur is iig erg goed en nogeens spoortje chemisch meer te vinden! Hopen dat ik deze ook niet in de smaak terug ga vinden !
1720bf6bc226080b3518bb5cf78040c7.gif


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Wat een drama, sterkte:cry: ik denk dat het uiteindelijk toch wel weer goedkomt.
 
Toen ik voor het eerst een doos Ecobrasa kokos briketten had besteld en gebruikt.

Vol enthousiasme een complete weber starter vol gegooid met die dingen en lekker lang in de starter gehouden totdat de vlammen goed zichtbaar waren sodeju, voel de hitte nog!

Achter de brikettenrails van mijn weber 47cm gegooid en ze kwamen tot aan het rooster toe.

(Ik vind zoiezo de grote starter van Weber zelf te groot voor de 47cm en de kleine te klein btw. De perfecte maat starter voor de 47 cm is 1 tje van de blokker/welkoop/action.. dat maatje ja!) Maar goed..

Deksel er op en tot mijn grote verbazing ging de thermometer bijna het klokje rond

De kip spiesjes waren (indirect) snel klaar weet ik nog. Toen ik de volgende dag de bbq wilde opruimen bekeek ik het rooster ook even en er zat waarempel geen chroom meer op het gedeelte waar de kolen onder lagen.

Niet veel later toen het echt ging roesten het rooster maar vervangen en sindsdien maar een half tot drie-kwart starter van die dingen aan gestoken. Inderdaad dure briketjes :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Toen ik voor het eerst een doos Ecobrasa kokos briketten had besteld en gebruikt.

Vol enthousiasme een complete weber starter vol gegooid met die dingen en lekker lang in de starter gehouden totdat de vlammen goed zichtbaar waren sodeju, voel de hitte nog!

Achter de brikettenrails van mijn weber 47cm gegooid en ze kwamen tot aan het rooster toe.

(Ik vind zoiezo de grote starter van Weber zelf te groot voor de 47cm en de kleine te klein btw. De perfecte maat starter voor de 47 cm is 1 tje van de blokker/welkoop/action.. dat maatje ja!) Maar goed..

Deksel er op en tot mijn grote verbazing ging de thermometer bijna het klokje rond

De kip spiesjes waren (indirect) snel klaar weet ik nog. Toen ik de volgende dag de bbq wilde opruimen bekeek ik het rooster ook even en er zat waarempel geen chroom meer op het gedeelte waar de kolen onder lagen.

Niet veel later toen het echt ging roesten het rooster maar vervangen en sindsdien maar een half tot drie-kwart starter van die dingen aan gestoken. Inderdaad dure briketjes :rolleyes:
Wellicht iets om over na te denken, de uit eindelijke temperatuur ligt niet aan de hoeveelheid briketten maar aan de hoeveelheid zuurstof die je door de kooltjes laat stromen (onderste/bovenste luchtschuif) die zorgt er voor dat je vuurtje zo lekker gaat branden.
Een volle starter met rood gloeiende briketten zal ook redelijk snel weer wat doven als je geen lucht geeft en het voordeel van een volle starter
is dat je wat langer kan stoken zonder bij te hoeven vullen.
 
Vandaag het deksel van de W47 niet goed opgehangen. Is op de grond gestuiterd. :cautious::mad:
Na 12 jr trouwe dienst de erste echte schade.

IMG_4424.JPG
 
Laatst bewerkt:
Haha...maatje van mij had van de zomer de onderste 2 takken van een boom in de tuin weggeschroeid na een leuke avond pizza's bakken .. schade is nog steeds te zien.
Gaat toch wel hard dan hoor!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Hele bbq is ooit omgewaaid in een storm...
Nog voor de eerste echte bbq ooit op de plaat gaat staan waar de grill op stond. Die plaat was om de bbq een vlakke ondergrond te geven, maar zodra mijn voet daarop ging staan, ging de hele zooi over de grond, vlees en al...

Vragen hoe iedereen zn biefstuk wilt en dan toch even afgeleid zijn en alles 1 plek verder in de rij, rood, medium, well done hebben....
 
Vragen hoe iedereen zn biefstuk wilt en dan toch even afgeleid zijn en alles 1 plek verder in de rij, rood, medium, well done hebben....

Daarom pak ik graag een bavetje mee, na trancheren heb je dan voor iedereen wat wils!
 
Een flinke misperceptie is soms ook vervelend. Ik dacht namelijk in mijn oneindige wijsheid dat ik vast wel genoeg zou hebben aan nog geen kilo ribs. In mijn gedachte kreeg ik daar wel een 57cm weber vol mee... kom ik even bedrogen uit als je dit twee keer krijgt(hand ter indicatie)

401441F5-6C5E-4B8C-AA26-3B5AFDA0FC6E.jpeg


van ‘t weekend maar een kilotje of wat bijhalen😂. Kan ik wel mooi twee verschillende rubs proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan