Hoi BBQ collega's.
Afgelopen zaterdag bij de workshop "van kop tot staart" van meneer wateetons geweest.
Nu loop ik al een tijdje,met het idee ook zelf worst te maken en tijdens deze workshop dat dan ook gedaan.
En ja, ik ben om
Alleen, wat heb ik nodig als beginnend worstendraaier?
Zelf heb ik het voorlopige lijstje (niets staat nog vast hoor)
- Porkert 8
- Vulpijp setje
- snijplaat 4,5 en 8, elk met een eigen mes
- Doorvoer plaat als die nog verkrijgbaar is
Graag ontvang ik tips en trics.
Als ik iets aanschaf wil ik het meteen goed en compleet doen, niet dat je staat te kl*ten. Daar heb ik een vreselijke hekel aan. Daarbij hoort ook dat eea van goede kwaliteit moet zijn.
Wat betreft de keuze van de porkert, je kan met een 8 toch ook wel meerdere kilo's draaien in geval van "nood"? Daar heb je toch niet perse een 10 voor nodig?
Graag jullie ervaringen, tips, meningen, enzovoort.
Ben nu in de voorbereidingmodus en leermodus
Alvast bedankt.
Rick
Afgelopen zaterdag bij de workshop "van kop tot staart" van meneer wateetons geweest.
Nu loop ik al een tijdje,met het idee ook zelf worst te maken en tijdens deze workshop dat dan ook gedaan.
En ja, ik ben om

Alleen, wat heb ik nodig als beginnend worstendraaier?
Zelf heb ik het voorlopige lijstje (niets staat nog vast hoor)
- Porkert 8
- Vulpijp setje
- snijplaat 4,5 en 8, elk met een eigen mes
- Doorvoer plaat als die nog verkrijgbaar is
Graag ontvang ik tips en trics.
Als ik iets aanschaf wil ik het meteen goed en compleet doen, niet dat je staat te kl*ten. Daar heb ik een vreselijke hekel aan. Daarbij hoort ook dat eea van goede kwaliteit moet zijn.
Wat betreft de keuze van de porkert, je kan met een 8 toch ook wel meerdere kilo's draaien in geval van "nood"? Daar heb je toch niet perse een 10 voor nodig?
Graag jullie ervaringen, tips, meningen, enzovoort.
Ben nu in de voorbereidingmodus en leermodus

Alvast bedankt.
Rick