BasBQ
Beef en Steak

wat ging er bij jou mis tijden eens bbq sessie?

Na tatoe?ren en scarification worden dit soort grill marks misschien wel de nieuwe rage :p
 
Iets langer schroeien werkt beter
Wel stokje tussen de tanden

IMG_1032-1.jpg
 
Oei, daar heb je wel ff last van gehad zeker?
 
Poetsertje zei:
Iets langer schroeien werkt beter
Wel stokje tussen de tanden

IMG_1032-1.jpg

Je kunt merken dat het vlees duurder wordt,iedereen verzint nieuwe gerechten met goedkoper vlees.
 
Mhoehahahahaha......

Nu na een jaar nog steeds zichtbaar.
Maar een dagje pijnlijk gelukkig dankzij goede brandzalf
 
@poetsertje zo een heb ik ook!

Tijdens mijn eerste pp de schuif onder op de 67 nog iets verder dicht zetten en toen zat mijn vlees aan de ketel (toch wel 2 weken last van gehouden)
 
Grootste fout: iets nieuws uitproberen als je gasten krijgt.. Gaat natuurlijk nooit zoals je wilt. En vooral te weinig geduld wat weer resulteert in te gaar (zwart).. Maar goed al doende leert men!
 
Als je een groen ei flink opstookt kunnen er ook aardige 'flares' uit de luchttoevoer aan de onderkant komen. Daar kom je dan achter als je in je korte broek pizza's staat te bakken. Heb je ineens een stukje geblakerd scheenbeen.  ???
Helaas geen foto genomen destijds....dus niet gebeurd.

Sowieso is het bij hete sessies goed oppassen met dat apparaat. Het zogenaamde 'burp the egg' vergeet je als het goed is maar ??n keer... Overigens groeien zaken als armhaar en wenkbrauwen verrassend snel terug  ;D .
 
Vlammen boerende eieren, dat is een kwestie van rustig openen, maar dat vergeet iedereen wel eens... :p
Maar vlammen uit de onderkant.... Hoe doe je dat? ::)
 
eerste zelf bouw grill, een doorgeslepen 60L vatje op zijn kant met pootjes en een zelf gelast roostertje erop.
lekker een beetjr gegrilled met de buren, de tuinen waren we aan het ophogen samen want we waren er pas komen wonen.
na het eten lekker blijven zitten en een biertje erbij, rooster eraf en hout er in als vuurkorf...
's nachts zand over de smeulende resten gegooit, was genoeg aanwezig, we waren toch aan het ophogen..


de volgende middag even samen de afgekoelde vuurkorf in de kliko en toen net als Redfox een soort nieuwe smoker met als extra dat er een nieuw ventilatie gat ontstond halverwegen de deels gevulde container waardoor een lading gloeiende kolen naar buiten stroomde.
geluk bij een ongeluk.. het was de kliko van mijn buurman 8)
 
Hihi, reminds me...
Een bbq met vrienden, gewoon uit laten branden en dan in zo'n grote container op wielen.
Die stond bij het scoutinggebouw dat we voor het feest hadden gehuurd...

We hadden opeens een hele grote Q, want het bleek na twee dagen nog genoeg na te smeulen om de container aan te steken!
Gelukkig waren we er snel bij met water en schuimblussers.....

Onze padvinder, die allemaal wel wist hoe je met vuur om moest gaan heeft daarna niet meer met vuur mogen spelen van ons ;)
 
Ener zei:
alvon zei:
geluk bij een ongeluk.. het was de kliko van mijn buurman 8)

Lol.  :D

leg het maar eens uit bij de gemeente waarom je een nieuwe container nodig hebt en probeer tegelijk geloofwaardig te blijven
 
Loop ik toch een partij te klooien met de temperatuur!! ???
Blijkt dat ik met het verwijderen van de hoes, 1 van de schuifen 100 % heb geopend en niet gezien!! :eek:
Zo zie je maar weer, elke run is weer spannend!! :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan