BasBQ
Beef en Steak

Warm gerookte zalm op een koude dag, jammie!

Smokey

Tondelzoeker
Berichten
13
Vanochtend mijn 'el cheapo' uit de schuur gehaald. De weersvoorspelling was droog met een temperatuur van max 4 graden, prachtig toch!

Gisteren een zalmzijde gehaald bij de visboer dus die gaat er vandaag op.
Gekruid met: grof zeezout, dille, provinciaalcekruiden, knoflook, peper, citroensap en olijfolie (hoeveelheden naar eigen smaak in te vullen) is hij klaar om bij een graad of 115-120 een paar uur op het rooster te vertoeven.

 
En terwijl de zalmzijde gekruid en wel lag te wachten om naar zijn tijdelijke verblijf over gebracht te worden kon ik mooi de smoker opstoken




En na bijna 2 uur gaat het al lekker de goede kant op  :)


Nu de zalm bijna van de smoker mag is het mooi tijd om pasta te koken voor erbij. Lekker met een klein beetje room, kappertjes en zwarte olijfjes erdoor.


En het resultaat rechtstreeks van de smoker, bijna 2 kilo heerlijk warme zalm. Mmm...it's good!


En dan als laatste het totale plaatje, ik kan zeggen errug lekker. En van die complete zijde is nu nog maar enkel het staartstukje over  :D
 
ziet er goed uit
 
Mooie maaltijd hoor
 
Die zwarte olijven zijn niet goed meer hoor... die zien helemaal groen:D
 
Dank jullie wel voor alle leuke reacties  :)
Mijn zoontje vind normaal vis niet zo heel lekker, maar hier vroeg hij speciaal om.
Ook een stukje aan de schoonouders gegeven, zijn die ook weer blij met hun schoonzoon ha ha....
 
Punten gescoord Smokey!
 
Terug
Bovenaan Onderaan