BasBQ
Beef en Steak

Wagyu short ribs

Jeetje wat een stuk! Leuk als je zo via via aan je vlees kunt komen. Het ziet er allemaal zeer smakelijk uit, die gasten heb je goed verwend 👌🏻
 
Vrienden kies je, maar vrienden van vrienden krijg je erbij :ROFLMAO:
Dat klopt en op dat vlak zit ik ook wel goed : een vriend hebben die brouwer is, die samen met zijn vriendin een heel leuk bruin eetcafé runnen en zo ook bevriend geraakt met hun vleesleverancier (een varkensboer) en door het tooghangen ook bevriend geraakt met nog andere klanten annex bieraficionados die dan ook nog eens gepassioneerd zijn door barbecuen (in de juiste zin van het woord)

Iemand die als hobbyproject wagyu-runderen kweekt ontbreekt jammer genoeg nog in mijn vriendenkring ...
En op een groentenboer zit ik niet meteen te wachten ...

Wat een mooi stuk vlees trouwens, daar had ik maar al te graag mijn tanden in willen zetten.
 
Die vriendenkring van jou is nog interessanter :D

Weet niet of ik veel bij hem terecht kan voor die Wagyu.
 
Eergisteren met mijne maat gaan fietsen en hij had de wagyu hobbyboer nog gezien. Die verdeeld zijn koeien steeds in pakketten met de gewone stukjes vlees, maar had bij hem laten vallen dat er minder populaire stukken zijn die hij dan graag aan mij zou verkopen. Dus vooral de delen die in het stoofvlees terecht komen.

Dus die ribben ben ik al zeker van, maar dan wel kleiner :ROFLMAO:
Ook eens proberen een brisket te scoren. Maar ik heb geen idee waar dit normaal gezien terecht komt, want toen ik hem toen over brisket aansprak, had hij er zelf nog niet van gehoord. Iemand een idee of dat bij de supermarktkoeien bij het stoofvlees terecht komt?
 
Toch mooi hoe de hobby van de éen (koeien houden) en de hobby van de ander (gerookte pareltjes van de barbecue toveren) elkaar hier vinden!
 
Wat een mooi en vooral groot stuk vlees, het duurt even voor je ervan mag proeven maar dan heb je ook wat (y)
 
Dat ik dit gemist had, potverdikkeme wat een homp vlees.
Geweldig met respect behandeld en wat een resultaat!

En over je vriend..
Dat is ONZE vriend Daniel.
1661147596577.png
 
Gisteren met mijne maat gaan fietsen en vertelde me terloops dat zijn Wagyu-vriend hem had laten weten dat hij een stuk voor mij opzij heeft gelegd :geek: Maar hij zelf wist niet goed welk stuk. Dus ben in blijde verwachting. Hopelijk een brisket :ROFLMAO:
 
Zaterdag is het weer zo ver. Mijne maat heeft van zijne vriend weer wat ribben gekregen. Maar sinds Black Friday heeft mijne maat zelf een KJC en gaat hij ze zelf klaar maken. Maar vermits het zijn eerste keer is, ga ik ook vroeg uit de veren mogen om alles gaan op te starten :D

Deze keer zijn ze verssneden en is alles samen 1,5 x hetgeen ik toen had gemaakt. Maar heb hem gezegd om er eentje in de vriezer te laten, want op een KJC gaan we die 3 stukken niet krijgen. Tenzij er 2 naast mekaar kunnen en 1 op de extender. Ben benieuwd.
 
Wat ziet die marmering er fantastisch uit zeg 😋

Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ik ook. Van de 3 zit er 1 hele dunne bij. Die gaat in de gaten gehouden moeten worden.

Ik ben gisteren alles gaan voorbereiden. Trimmen, ontvliezen, …. . Nu is het aan mijne maat die het mag gaan doen :ROFLMAO: Het is zijn eerste L&S sessie en ik heb vandaag geen tijd om mee te doen. Wel voor te eten vanavond.

Wel grappig. Hij heeft ooit als hobby een professionele kookopleiding gevolgd en kan echt wel een stukje koken. Maar dan vooral de klassieke keuken. Dit alles is helemaal nieuw voor hem.

Voor het trimmen was het rond de 8kg. Erna niet meer gemeten. En we zijn met 8 mannelijke volwassen eters vanavond:giggle:
 
Terug
Bovenaan Onderaan