BasBQ
Beef en Steak

Wagyu Short Ribs

 
 

Tokke89

Sprokkelaar
Berichten
44
Goedemorgen allemaal,
Van de week bij beefensteak wagyu short ribs besteld. De lappen hebben een dikte van ongeveer drie centimeter en bevatten drie stukjes bot aan de uiteindes.

Ik wilde ze grillen over directe hitte op de bbq en vroeg me af hoelang ik deze zou moeten grillen. Is dit iets wat je mediumrare eet? Of eerder doorbakken?

Bedankt alvast!
 
waarom wil je dit direct doen? ik zou ze lekker indirect bij lage temperatuur garen, dan worden ze lekkerst
 
Ja weet ik eigenlijk niet. Heb hier wat op het forum gekeken en ik zie dat meerdere mensen ze ook grillen over hoge hitte.

Dus ik dacht misschien wel iets voor bij een gewone barbecue met de familie :)

Maar dit zijn geen lekkere stukken vlees om te grillen misschien?

bedankt voor de reactie


 
Raichlen heeft een geinig koreaans recept hiervoor. Kalbi.
Maar dan moet je de ribs in enkele ribben verdelen en vlinderen. Dus als je een shortrib hebt met drie botten, in drie delen snijden, elk met ??n bot erin. Dan het vlees rondom van het bot afsnijden (evt klein stukje aan het bot laten zitten zodat het bot eraan vast blijft zitten) en marineren en direct grillen.
Ik heb het wel eens bij een koreaans restaurant gegeten en dat was bijzonder smakelijk!
http://barbecuebible.com/recipe/butterflied-sesame-grilled-beef-short-ribs-kalbi/


Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

 
Maar...wat Leo al zegt....gewoon low&slow zijn beefribs ook echt awesome lekker en loop je ook geen risico op taai vlees. Die directe bereiding werkt m.i. echt alleen met zeer goed dooraderd vlees.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

 
El Fumarole zei:
Maar...wat Leo al zegt....gewoon low&slow zijn beefribs ook echt awesome lekker en loop je ook geen risico op taai vlees. Die directe bereiding werkt m.i. echt alleen met zeer goed dooraderd vlees.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Het zijn wel waygu ribs dus dat zou goed moeten komen. Misschien eerst dichtgrillen en daarna indirect laten garen

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Dichtgrillen bestaat niet. Je kunt wel eerst garen en dan korsten...

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

 
Haha, ze zijn wel erg gemarmerd. Dat is ??n ding wat zeker is.

Ze zijn, naar mijn eigen mening, wel erg dun om indirect low en slow te doen. Maar juist een goede dikte om te grillen. Ik vroeg me eigenlijk af of je dan zoiets, net zo als steak, rood laat. Of toch wat meer wel done doet serveren :)

Bedankt voor de reacties

Verder zie ik op internet verschillende gril tijden staan. Beefensteak zelf zegt rood laten maar wel 20 minuten grillen. Weet niet of zoiets dan nog wel rood is
 
Terug
Bovenaan Onderaan