BasBQ
Beef en Steak

Wagyu runder rib

bakkertje72

Vuurmaker
Berichten
93
Goede morgen een ieder

Vandaag weer lekkernij op menu

De wagyu runderrib

,
823b1b523d8e0ed7b52440eee563750d.jpg



3e061b36718ddbfb9a24033ec6a1a798.jpg


Wordt dadelijk weer lekker eten



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ben zelf ook van plan binnenkort beef ribs te maken, en bij het zoeken naar recepten kwam ik veel tegen die het vlees ook enige tijd stoven ('braise') na het roken en/of grillen: o.a. bij Chris Lilly en Jamie Purveance. Aaron Franklin beschrijft een standaard low & slow aanpak, maar heeft het over 8 tot 9 uur (!) om ze te garen, wat me nogal overdreven lang lijkt.
Ik ben dan ook benieuwd naar de ervaringen hier: worden ze niet droog zonder stoven? En hoe lang is normaalgesproken genoeg bij gewoon low & slow?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
kuip zei:
Ben zelf ook van plan binnenkort beef ribs te maken, en bij het zoeken naar recepten kwam ik veel tegen die het vlees ook enige tijd stoven ('braise') na het roken en/of grillen: o.a. bij Chris Lilly en Jamie Purveance. Aaron Franklin beschrijft een standaard low & slow aanpak, maar heeft het over 8 tot 9 uur (!) om ze te garen, wat me nogal overdreven lang lijkt.
Ik ben dan ook benieuwd naar de ervaringen hier: worden ze niet droog zonder stoven? En hoe lang is normaalgesproken genoeg bij gewoon low & slow?

De ervaring rond het stoven van de ribs ken ik niet. Ik heb zelf eerder beefribs gemaakt op de wsm. Het duurde om tot een kerntemperatuur van 90 graden te komen toch een goede 7 uur. Zie het linkje: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=13675.0

In ieder geval succes!
 
Tja das afhankelijk dan de dikte en hoe groot ze zijn denk ik en je smaak,heb ze ook wel eens 9 uur er op gelegd waren ze helemaal super mals, net te mals ze moeten nog wel een beetje een bite


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ziet er erg lekker uit!
 
Kuip:  Ben zelf ook van plan binnenkort beef ribs te maken, en bij het zoeken naar recepten kwam ik veel tegen die het vlees ook enige tijd stoven ('braise') na het roken en/of grillen

Braiseren is idd stoven. Men combineert dan eigenlijk de smaak van de BBQ en het gemak van het stoven: aangrillen ipv aanzetten en even de rooksmaak (lage temp). Ramsey heb ik dit wel eens zien doen (gelezen) en heeft wel enkele (smakelijke) stoofrecepten voor beef ribs. Ik herinner mij een recept waar hij een 2x halve knoflookbol en rode wijn toe voegde aan de ribs (na ze te hebben aangezet) om ze vervolgens weg te stoven.

Ikzelf heb (toevallig) ook net beef ribs besteld en twijfelde of ik ze puur low&slow weg wilde zetten of wilde experimenteren met een hybride vorm door de in wijn op de BBQ door te garen...
 
Bedoel je met braisen het inpakken misschien?
 
Inpakken met ruim vocht, zoals bouillon/fond of wijn. Het recept van Chris Lilly staat bijvoorbeeld hier: http://www.seriouseats.com/recipes/2009/08/barbecue-beef-short-ribs-recipe.html en een ander van Jamie (waar helemaal geen low & slow aan te pas komt maar alleen even kort wordt gegrild) hier: http://www.weber.com/recipes/red-meat/beef-ribs-with-cabernet-sauce
 
Mooie rookring inderdaad!
Met wat voor hout heb je hem gerookt?

Laatst ook beef short ribs gemaakt en dat ging zonder inpakken in alufolie, maar wel met regelmatig insmeren met bouillon. Echt mijn favoriet momenteel!
Vertel, wat heb jij er zoal mee gedaan?

Ik krijg alweer trek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan