BasBQ
Beef en Steak

Wagyu picanha

 
 

Roland78

Stoker
Berichten
302
Krijg vh weekend een paar eters op bezoek en wil ik ze Wagyu picanha voorzetten.
Heb alleen nog nooit een picanha bereid,en wil dit mooie stukkie vlees niet verknoeien had dus graag wat tips&tricks gekregen over de bereiding/kruiden..
Alvast bedankt!!  :)

IMGP6341_zpsc452d795.jpg
 
Simpel kruiden. peper zout. Een nachtje laten intrekken.

Het vet in blokjes insnijden tot op het vlies.
Indirekt tot 55 graden kern verwarmen.
En dan even lekker dicht op de kolen om en om laten branden.
 
Kijk eens op southerndutchbbq.com voor een recept ;) PeZo kan uiteraard prima ipv todd's dirt
 
Nou moet eerlijk zeggen met die todd's dirt vond ik wel heel erg lekker en zeker de volgende dag op een broodje
 
Wat Bert zegt. Je kunt hem ook in steaks snijden en dan gewoon als steaks op de barbcue. Maar aan ??n stuk is spectaculairder. Denk om je wenkbrauwen ;)
 
Vraagje,

Wanneer je de picanja als steaks snijd moet je die dan ook tegen de draad in snijden?
En zoniet waarom dan een hele picanja wel?
 
Tegen de draad zorgt ervoor dat je kortere vezels krijgt en daardoor lijkt het malser als je het eet. Dus op de draad snijden is altijd een goed idee.
 
Erg lekker wagyu picanha! Ik gebruik meestal alleen peper en zout - Maldon grove zeezouvlokken (AH), omdat picanha van nature al een goede smaak heeft - en zeker een wagyu. Klein beetje rookhout erbij... Krijg nu al trek!

En idd tegen de draad snijden, heb ik hier geleerd ;)
 
Bezoek was gisteravond zo vriendelijk om zich af te melden voor het etentje vandaag (ze weten niet wat ze missen)
Blij dat ik hem nog maar net uit de vriezer had,kon dus de wagyu weer terug leggen in de vriezer...balen :(
 
Ik snij het altijd in plakken , garen tot 35 graden intern en dan boven het vuur.
 
Roland78 zei:
Bezoek was gisteravond zo vriendelijk om zich af te melden voor het etentje vandaag (ze weten niet wat ze missen)
Blij dat ik hem nog maar net uit de vriezer had,kon dus de wagyu weer terug leggen in de vriezer...balen :(

Dat was mij niet gebeurd. Hier was hij gewoon op de bbq gegaan. Dan maar een extra stuk opeten :(
Iksla mij er wel doorheen :)
 
Bert zei:
Simpel kruiden. peper zout. Een nachtje laten intrekken.

Als je een picanha marrineert, moet je de marinade dan ook op de vet gedeelte insmeren?
 
Bert zei:
Roland78 zei:
Bezoek was gisteravond zo vriendelijk om zich af te melden voor het etentje vandaag (ze weten niet wat ze missen)
Blij dat ik hem nog maar net uit de vriezer had,kon dus de wagyu weer terug leggen in de vriezer...balen :(

Dat was mij niet gebeurd. Hier was hij gewoon op de bbq gegaan. Dan maar een extra stuk opeten :(
Iksla mij er wel doorheen :)
Precies soms moet je gewoon even dapper zijn :D
 
structor zei:
Precies soms moet je gewoon even dapper zijn :D

Hier sluit ik mij naadloos bij aan. Gewoon voor volk en vaderland dan maar.
 
Ik doe helemaal niks aan m'n USA/ angus picanha's. Na bereiding evt naar smaak wat grof zout. Een wagyu picanha heeft zoveel smaak van zich zelf, daar zul je versteld van staan.
 
El Fumarole zei:
structor zei:
Precies soms moet je gewoon even dapper zijn :D

Hier sluit ik mij naadloos bij aan. Gewoon voor volk en vaderland dan maar.

Lol..ondertussen ligt i nog steeds in de vriezer,had het me zus en aanhang beloofd..volgende keer (als ze weer afzeggen) gaan we dapper zijn!! ;)  ;D
 
Is tot nu toe een dikke favoriet in huize MarBQ :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan