BasBQ
Beef en Steak

Wagyu chuck roast

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
Planning van de week om vandaag wagyu chuck roast te maken. M’n dochter ging helpen met opmaken 😁

Van de week bij Beef & Steak besteld, gelijk maar houtskool en wokkels mee besteld, en donderdag laten bezorgen. Kom de wagyu chuck roast gelijk de koelkast in

Vrijdag bij thuis komst het stukje, 1.600 gram, bestrooid met Maldon smoked sea salt.
Moet op een rooster liggen wat ik niet had, rekje van de magnetron geworden

1AA96F7A-25C4-4A34-9CF6-687874E24A52.jpeg


Vanmiddag de rest van het gerecht, aardappeltjes sla en knoflook gehaald.

Q aangestoken en warm laten worden, plate setter later op het rooster gelegd om mee op te warmen.
Nadat de Q op temp was een blokje kers en hickory op het kool gelegd en de platesetter geplaatst.
Omdat ik de aardappelstukjes met rozemarijn, effe geschud door olie en pezo, onder er vlees ging zetten maar niet direct op de platesetter wilde hebben i.v.m. de hitte direct op plaat een opstelling geknutseld.
Platesetter, alauminium folie om wat schoon te houden, 3 messing moeren vlamverdeler geplaatst

3FFAEEBD-A972-4651-A15E-210F3769F8D8.jpeg


En de aardappeltjes erop
Rooster erboven en het “stukje” vlees met ingepakte knoflookjes er op.

6D2E8FEA-1ACD-4532-8F80-FF9166423E5E.jpeg


Genius aangesloten, ingesteld op 110 graden. Probe geplaatst en ingesteld op 48 graden.
Wist eg nie hoe lang het zou gaan duren maar wist wel dat er tijd was om effe de stad in te gaan. Vogeltjes moeten morgen ook eten kunnen vinden hè.
Alarm, telefoon tevoorschijn getoverd. Temp boven de ingestelde temperatuur, liep gelukkigste te ver op maar wel richting huis.

Na 3 kwartier was de kerntemperatuur pas opgelopen naar 23 graden.
Vlees eraf en effe door gesneden en terug

E7389D24-73C9-4B70-9EA8-A42D5E0466F8.jpeg


Hierna ging het sneller
Na een half uurtje was de kerntemperatuur bereikt en kon het eraf en effe onder de folie. Ook de knoflook en de aardappeltjes eraf. Opstelling heeft gewerkt, aardappeltjes niet aangebrand 👍🏻

Platesetter en genius eraf gietijzeren rooster erop en de onderste schuif helemaal open, stoken met die Q
Toen het goed warm was vlees effe erop en aan beide zijde wat kleuren en naar 55 graden door garen

C81A36C8-DF14-429B-A2FF-36926A62C06F.jpeg


Klaar en het bordje op met salade aardappeltjes en de knoflook

94CE944D-EB09-42D8-AD64-1783D04BF69B.jpeg


Dat heeft weer gesmaakt en was niet de laatste keer 😊
 
Laatst bewerkt:
Man dat wordt smullen. Wanneer ga je hem bereiden? Ik ben erg benieuwd!
 
Man dat wordt smullen. Wanneer ga je hem bereiden? Ik ben erg benieuwd!

Is al op
Op iPad type ik een stukkie, foto plaatsen opslaan en verder met het verhaal

Maar was smullen
Dochter een stukkie meegegeven en heb ook nog liggen
 
Dat is een mooi stuk vlees. Met 2 man heel die blok op gekregen. Dat heb je netjes gedaan. Die uitdaging durf ik ook gerust aan te gaan
 
Dat is een mooi stuk vlees. Met 2 man heel die blok op gekregen. Dat heb je netjes gedaan. Die uitdaging durf ik ook gerust aan te gaan

Op niet hoor Bram,
1 helft over. Dochter een stuk meegegeven en ik van de week ook nog een stuk
 
Keurig gedaan hoor, en lekker creatief met de aardappelen en knoflook!
 
Zo zo, dat is een beste stukje vlees zeg!
Prachtig! Dat moet gesmaakt hebben😋
 
Nu wil ik dit ook
Wat ziet het er goed uit zeg
Topmaaltijd geweest.
 
Kijk. Dat zijn nou eens dochters. Wagyu Chuck roast komen eten bij pa. En dan gewoon nog een stuk mee naar huis nemen. Chapeau!
 
Zo dan! Dat is effe mooi stukkie vlees!
Eentje om op het lijstje te zetten 😍
 
Geloof graag dat je dit vaker gaat maken.
 
Hij legt er gewoon een hele koe op... logisch dat dat even duurt ja... gewoon lekker de tijd voor nemen joh.

Ik geloof best dat het lekker was!
 
Hij legt er gewoon een hele koe op... logisch dat dat even duurt ja... gewoon lekker de tijd voor nemen joh.

Ik geloof best dat het lekker was!

Ik had tijd zat, maar wil m’n dochter niet door de sneeuw laten rijden. Ben zuinig op d’r😇
Ze heeft er vanavond, net als ik, weer van genoten.

Zag vanavond ook dat de kerschunck z’n werk had gedaan, mooi ringetje
 
Terug
Bovenaan Onderaan