BasBQ
Beef en Steak

Waar staat jouw BBQ?

Met zo veel mooie overkappingen zou ik een algemene vraag willen stellen. Blijft er eigenlijk veel rook hangen onder een overkapping?

Wij gaan dit weekend kijken voor een overkapping die aan het huis vast zit, alu constructie met glasplaten. Glas heeft de voorkeur boven een hout constructie ivm lichtinval in het huis. Vraag me alleen af of het te doen is om hieronder de Q aan te steken qua rook (en vettige aanslag op het glas).

Zou op zich wel een mooi hoekje voor de Q opleveren want een deel van de overkapping zal aan de linkerkant nog een muur van de garage hebben.

We denken qua aan iets zoals op onderstaande foto (alleen hebben wij dan geen vrijstaand huis en zo'n grote tuin :ROFLMAO:). Lijkt me dat er voldoende lucht om heen kan, ook als een deel is "afgesloten" door de muur van de garage, maar ben toch benieuwd naar ervaringen.

de-superior-glas-veranda-1556614736_n.jpg
Bij de overkapping die ik heb waait de rook behoorlijk weg. Door de sleuven in de schuur komt wel de geur van de rook.
16197159138861416003493694657170.jpg
 
Met zo veel mooie overkappingen zou ik een algemene vraag willen stellen. Blijft er eigenlijk veel rook hangen onder een overkapping?

Wij gaan dit weekend kijken voor een overkapping die aan het huis vast zit, alu constructie met glasplaten. Glas heeft de voorkeur boven een hout constructie ivm lichtinval in het huis. Vraag me alleen af of het te doen is om hieronder de Q aan te steken qua rook (en vettige aanslag op het glas).

Zou op zich wel een mooi hoekje voor de Q opleveren want een deel van de overkapping zal aan de linkerkant nog een muur van de garage hebben.

We denken qua aan iets zoals op onderstaande foto (alleen hebben wij dan geen vrijstaand huis en zo'n grote tuin :ROFLMAO:). Lijkt me dat er voldoende lucht om heen kan, ook als een deel is "afgesloten" door de muur van de garage, maar ben toch benieuwd naar ervaringen.

de-superior-glas-veranda-1556614736_n.jpg
Persoonlijk zou ik geen BBQ onder een glazen overkapping zetten.
 
Die van mij staat net onder de overkapping, en we maken vaak pizza's. Bij het aansteken blijft er eventjes rook onder hangen. Als ie eenmaal heet is valt het hendig mee. Koud roken doe ik ook vaak, dan is er totaal geen overlast. Bij warm roken rijdt ik hem wel ff een als we onder de overkapping zitten op dat moment
 
Tegenwoordig staat hij fijn droog onder de overkapping! Heb genoeg aan de zijtafeltjes en het bijgeleverde onderstel dus een ombouwkeuken niet nodig. Zou ook ten kosten gaan van de lounge.

146B29F0-7F28-4CE5-AF86-F9A866DB1154.jpeg
 
Dank voor de reacties allemaal!

Persoonlijk zou ik geen BBQ onder een glazen overkapping zetten.

Ik ga er voor nu vanuit dat de BBQ er alleen onder staat als deze niet wordt gebruikt. Maar ga morgen nog even bij de leverancier na of het zou kunnen qua warmte/glas.
 
Dank voor de reacties allemaal!



Ik ga er voor nu vanuit dat de BBQ er alleen onder staat als deze niet wordt gebruikt. Maar ga morgen nog even bij de leverancier na of het zou kunnen qua warmte/glas.
Warmte lijkt mij geen probleem. Echter krijg je naar verloop van tijd waarschijnlijk een fikse aanslag.
 
Dat verwacht ik inderdaad ook, maar zou fijn zijn als het qua warmte kan (mocht het een keer nodig zijn, bij wijze van uitzondering).
 
Nu met verlichting in de avond. Tijd voor de lente om te ontwaken. Qua temperatuur zit het nog niet evht lekker 😅

30C2BCF7-ED78-4EFC-B0DD-862BE6B61DC6.jpeg
 
Ik wil een eenvoudig afdakje maken met heldere golfplaten als dakbedekking. Weet iemand of er verschil zit in de warmte bestendigheid tussen pvc, polyester of polycarbonaat?
 
Nu met verlichting in de avond. Tijd voor de lente om te ontwaken. Qua temperatuur zit het nog niet evht lekker 😅

Bekijk bijlage 20913
Mooie stek, ik heb een soortgelijke en ook ik heb genoeg aan de zijtafeltjes. Daarnaast kan ik ook werken aan mn massieve houten tuintafel die er een paar meter vanaf staat mocht ik meer ruimte nodig hebben. Overigens rol ik hem graag weg naar het midden van mijn tuin, lekker in de ☀️.

A06F8F0A-5670-4A84-9471-608E2D4AA9D2.jpeg


C110F4FE-7EE2-4159-8A3A-23317C31C48C.jpeg
 
Mooie stek, ik heb een soortgelijke en ook ik heb genoeg aan de zijtafeltjes. Daarnaast kan ik ook werken aan mn massieve houten tuintafel die er een paar meter vanaf staat mocht ik meer ruimte nodig hebben. Overigens rol ik hem graag weg naar het midden van mijn tuin, lekker in de ☀️.

Bekijk bijlage 21551

Bekijk bijlage 21552
Ik had je stekkie eerder al gezien. Stond er toen ook niet een vuurschaal? Erg mooi en goed idee van de hittelamp. Levert dat veel warmte op? Zo te zien heb je 2 open zijdes?
 
Vanmiddag maar even wat gerommeld met wat balkjes, schroeven, plaatjes en het waterpas....prima afdak gemaakt voor de pelletgrill. Nu nog even stroom er naar toe en alles mooi gereed. Moet alleen nog even een mooie schijf / plaat op de kop tikken om de tafel op de boomstam te maken.

IMG_20210512_173141.jpg


IMG_20210512_173133.jpg


IMG_20210512_140652.jpg


IMG_20210512_130326.jpg
 
Ik had je stekkie eerder al gezien. Stond er toen ook niet een vuurschaal? Erg mooi en goed idee van de hittelamp. Levert dat veel warmte op? Zo te zien heb je 2 open zijdes?
Yes vuurschaaltje stond er toen idd, en klopt 2 open zijdes met een klein schuurtje voor de bbq spullen. Yep de heater doet het goed, ook als ik in de winter sta te rommelen achter de kamado, lampje aan en gaan(y).
 
Terug
Bovenaan Onderaan