BasBQ
Beef en Steak

Waar staat jouw BBQ?

Tijdens 2e kerstdag met de regen in het vooruitzicht..

Haha mijn schitterende buitenkeuken
IMG_20201226_154539.jpg
 
Daar kan een mooi plasje water in blijven staan 😁
 
Onder mijn overkapping heb ik een buitenbar gebouwd, daarin staat een 13 inch kamado van het merk buccan.
Er naast heb ik nog een offset smoker staat die ik zelf gemaakt heb van 3 mm rvs plaatstaal.
Om het warm te houden heb ik een houtkachel van winnerwell staan, daarop maak ik geregeld wat gerechten klaar of ik houd de gerechten warm.

Foto’s zeggen genoeg denk ik.


a31acdfb8aaadd35ce50e9bd500344fb.jpg



60a1d8059538e1f3130462ab780b4449.jpg


a2207df8cd7b64d7084c01286a3be6b3.jpg


e094a8c5f863740ed842f9faf04c12a0.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Van het weekend eindelijk weer wat stappen gemaakt in het afwerken van de overkapping/buitenkeuken:) zal tzt nog wel eens een verslag derop zetten van het hele project. Leuk om te weten; al het "zwarte" hout is afgefakkeld met een gasbrander. Vond ik wel een leuk detail voor een BBQ hoek. Verder niet gebeitst of gelakt, alleen afgeborsteld. Zou zo goed moeten blijven.

IMG_20210301_172930545.jpg

IMG_20210301_194154690.jpg

IMG_20210301_194204012.jpg
 
Dat is een hele mooie plek om de Q aan te steken. Gaaf detail ook dat gebrande hout.
 
Van het weekend eindelijk weer wat stappen gemaakt in het afwerken van de overkapping/buitenkeuken:) zal tzt nog wel eens een verslag derop zetten van het hele project. Leuk om te weten; al het "zwarte" hout is afgefakkeld met een gasbrander. Vond ik wel een leuk detail voor een BBQ hoek. Verder niet gebeitst of gelakt, alleen afgeborsteld. Zou zo goed moeten blijven.

Bekijk bijlage 16901
Bekijk bijlage 16900
Bekijk bijlage 16899
Prachtige stek, hoor. Daar kun je een hele hoop mooie avonden doormaken. Dat zwarte hout past er prima bij!
 
@Spekkie Hoe diep heb de werkbank gemaakt? Enkel of dubbele u blokken? Ik wil ook met deze blokken gaan werken maar zit een beetje met de diepte. Een enkele lijkt me wat aan de kleine kant, maar een dubbele weer zo diep (80cm).
 
Thanks allemaal! En nu... Gaan we verhuizen 😂 kan ik daar weer opnieuw beginnen..

@Bas89 ik heb de blokken een stukje van de muur afgezet. Voorkant zit op 57 cm en blad is 63cm. Aan de wand een strip bevestigd waar het blad op rust
 
Ik zie in veel buitenkeukens een stuk/tegel hardsteen in het blad zitten. Wat is functie van deze tegel?
 
Ik zie in veel buitenkeukens een stuk/tegel hardsteen in het blad zitten. Wat is functie van deze tegel?
Hittebestendig. Mn voor pannen/roosters en onder je q

En ik gebruik hem om m'n pizza's op te maken
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen speciaal hoekje maar gebruik de overkapping. En meestal de eettafel als werkbank

Ik heb de eettafel en banken en kleine tafels zelf gemaakt van afvalhout.

IMG_20210403_190101.jpg
IMG_20210403_190101.jpg
 
Met zo veel mooie overkappingen zou ik een algemene vraag willen stellen. Blijft er eigenlijk veel rook hangen onder een overkapping?

Wij gaan dit weekend kijken voor een overkapping die aan het huis vast zit, alu constructie met glasplaten. Glas heeft de voorkeur boven een hout constructie ivm lichtinval in het huis. Vraag me alleen af of het te doen is om hieronder de Q aan te steken qua rook (en vettige aanslag op het glas).

Zou op zich wel een mooi hoekje voor de Q opleveren want een deel van de overkapping zal aan de linkerkant nog een muur van de garage hebben.

We denken qua aan iets zoals op onderstaande foto (alleen hebben wij dan geen vrijstaand huis en zo'n grote tuin :ROFLMAO:). Lijkt me dat er voldoende lucht om heen kan, ook als een deel is "afgesloten" door de muur van de garage, maar ben toch benieuwd naar ervaringen.

de-superior-glas-veranda-1556614736_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan