BasBQ
Beef en Steak

Vuurbroeders diffuser...

Zeer tevreden van, de SNS gebruik ik 80% van de tijd voor 3 personen meer als plaats genoeg op het rooster als er meer volk is gebruik ik de diffuser met minion methode dan heb je het gehele rooster indirect ter beschikking ;) zo werk ik 80% van de cooks de Onlyfire & DrippNGriddle pan Deluxe V2

Bekijk bijlage 3622

Bekijk bijlage 3623

Mooi setje, waar heb je deze gekocht?


Gr. Mike
 
Ik heb afgelopen week ook een diffuser voor de weber 47 van ze ontvangen. Dit weekend proberen met Pulled Pork en Ribs

a9967f3ba96fdf3b83ac430a3ed3729d.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ok, hou me op de hoogte ajb over wat je er van vond!
 
Ok, hou me op de hoogte ajb over wat je er van vond!

Ik ben er tot dusver nog niet heel kapot van op mn weber47.

Gister met PP veel temp schommelingen.
Kokos van welkoop

Vandaag Ribs met dammers kokos.
Q op temp gebracht naar 120, toen rookhout erbij en ribs erop. Krijg het amper boven de 100 uit. schuiven vol gas open, en meer dan genoeg hete briketten erop.

Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik ben er tot dusver nog niet heel kapot van op mn weber47.

Gister met PP veel temp schommelingen.
Kokos van welkoop

Vandaag Ribs met dammers kokos.
Q op temp gebracht naar 120, toen rookhout erbij en ribs erop. Krijg het amper boven de 100 uit. schuiven vol gas open, en meer dan genoeg hete briketten erop.

Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Met meer dan genoeg hete briketten moet je temperatuur meer dan hoog genoeg komen zou ik zo denken..
Heb je al eens in de briketten test van Frits gekeken voor een goede briket (zit ook wel eens wat verschil in).
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat de diffuser de airflow te veel belemmerd? Zijn de gaten groot genoeg? Of zou het dak van de diffuser te laag kunnen zitten?
Mss eens met alu folie je airflow beter te reguleren van beneden uit? Zodat alle lucht dat binnenkomt enkel maar via (onder) de diffuser naar boven kan?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
 
Ik heb het idee dat op een kleine ketel het inderdaad de luchtstroom nog niet ten goede komt.

Ik kan het helaas niet met een grotere ketel vergelijken, maar volgend weekend nog maar eens een test doen zonder de diffuser en even wat creativiteit met alu folie en stenen.

Ben wel overgestapt naar kokos van Dammers en daar ben ik wel tevreden over, erg constante temperatuur.

Maar omdat ik zelfs met alle schuiven open en veel briketten aan de temp niet boven de 130 uit kon krijgen, toch sterk het vermoeden dat de diffuser op een kleine ketel misschien te veel belemmerd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Is de diffuser niet op maat gemaakt voor de 47 ketel?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
 
Bij mij werkt de 57 cm versie perfect hoor np
95451375c3ddfd3789e72267845ccbce.jpg
 
Ik heb het idee dat op een kleine ketel het inderdaad de luchtstroom nog niet ten goede komt.

Ik kan het helaas niet met een grotere ketel vergelijken, maar volgend weekend nog maar eens een test doen zonder de diffuser en even wat creativiteit met alu folie en stenen.

Ben wel overgestapt naar kokos van Dammers en daar ben ik wel tevreden over, erg constante temperatuur.

Maar omdat ik zelfs met alle schuiven open en veel briketten aan de temp niet boven de 130 uit kon krijgen, toch sterk het vermoeden dat de diffuser op een kleine ketel misschien te veel belemmerd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Goed idee met creativiteit en nadenken over wat je wilt bereiken kom je een heel eind.
Op m'n Weber OTG 47 heb ik Met Ecobrasa als briket taart en brood gebakken met temperaturen tot 200 gr.C +
Als diffuser gebruikte ik een schaal van ceramiek die eigenlijk voor bloempotten bedoelt is en dat werkt prima na 6 keer gaf hij wel de geest :cry:
Dus nu gebruik ik voor dat doel een pizzasteen wel op een 57cm gril.
Wat plaatjes,








 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen week ook een diffuser voor de weber 47 van ze ontvangen. Dit weekend proberen met Pulled Pork en Ribs

a9967f3ba96fdf3b83ac430a3ed3729d.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sven74 je moet de rooster dichtmaken met folie zodat de lucht door de ring moet ;) kijk naar mijn foto
 
Dat is nog wel het proberen waard, goeie tip.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dit is nodig om de temperatuur veel beter te kunnen regelen met de vent en stabiel te houden.
 
Dit is nodig om de temperatuur veel beter te kunnen regelen met de vent en stabiel te houden.

Ik had ook veel last van als ik de deksel eraf haal om te smeren of vlees op te leggen, het erg langzaam en met veel moeite terug kwam naar 110/120 graden.

Misschien werkt het beter zoals op jou foto


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik had ook veel last van als ik de deksel eraf haal om te smeren of vlees op te leggen, het erg langzaam en met veel moeite terug kwam naar 110/120 graden.

Misschien werkt het beter zoals op jou foto


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is normaal je laat zuurstof binnen dus automatisch heb je hogere temperaturen nadien maar door die folie gaat die snel terug naar zijn constante.
 
Bedoelde meer dat de temp dan inzakt en erg langzaam weer op komt. Dus dan kost t je een half uur van je garingproces voor ie weer rond de juiste temp zit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Daarom deksel zo kort als mogelijk is open en zo als je ziet werk ik als het gaat vaak met ingepakte stenen.
Ook als ik L&S doe werk ik met een split gril en heb ik de ruimte naast m'n opvangbak (die ook op twee platte stenen staat) gevuld met klinkertjes die de ingebrachte warmte redelijk vast houden het koelt altijd af maar is veel sneller weer op temperatuur.

 
Laatst bewerkt:
Vooralsnog ben ik toch niet overtuigd over die diffuser... Vraag me eigenlijk af of de weber gewoon niet ruim genoeg is voor een dergelijk systeem. De ring waar de kolen in gaan, lijkt me ook niet hoog genoeg om en een berg niet brandende kolen te herbergen en dan daar ook nog een paar brandende kolen en brandhout op leggen, waar de plate dan nog op moet... Dan ligt alles volgens mij tegen die plate te fikken?
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Terug
Bovenaan Onderaan