BasBQ
Beef en Steak

Vuur en Rook Ecobrasa briketten ervaringen?

D

dbreuning

Gast
Goedenavond,

Wat zijn jullie ervaringen met Vuur en Rook webshop? En met de Ecobrasa briketten die zij leveren? Ik ontvang deze week m'n Weber en wil graag direct goed starten ipv zomaar kooltjes te kopen. Zijn de Ecobrasas dan aan te raden? Of zeggen jullie eerst oefenen op andere briketten?
 
Goede ervaring met zowel de webshop als de briketten.
 
Goede ervaring mee, bestel geregeld bij ze.
Er was een keer een issue met een product (wat totaal niet aan hun lag), desalniettemin kreeg ik buiten de kantooruren extreem snel een reactie op de mails. Oplossing was meteen geregeld. Volgende dag nieuw product ontvangen + goedmakertje.
Zou het iedereen aanraden.
 
richard0501 zei:
Webshop is top, maar die briketten die stinken toch altijd zo ongelooflijk? :-/
[/qu


Gezien het grote aantal gebruikers en de positieve berichten zal dat best wel meevallen. :-/

Zijn er meer leden van ons gewaardeerde forum die hier hinder van ondervinden ???
 
Topshop. Maar oke genoeg reclame.

Stinken? Hoe bedoel je dat? Ik heb dat eigenlijk nooit gemerkt. Vaag een beetje kokos dat vind ik wel lekker ruiken. Bedoel je dat misdchien?
 
Ecobrasa is vwb geur zeker niet neutraal; best een typische lucht. Een typische geur die ik bij Flamy kokosbriketten en bij bijvoorbeeld Bast briketten nog niet tegen kwam.
 
paulus1972 zei:
Topshop. Maar oke genoeg reclame.

Stinken? Hoe bedoel je dat? Ik heb dat eigenlijk nooit gemerkt. Vaag een beetje kokos dat vind ik wel lekker ruiken. Bedoel je dat misdchien?

Dat is net zo met sigaretten roken,  als je zelf rookt ruikt het best lekker, maar als je niet (meer ) rookt ....jakkes

Dat heb ik met ecobrasa , vnl ruik je bij het aansteken.  als ze eenmaal branden is het over.
 
Dat heb ik met ecobrasa , vnl ruik je bij het aansteken.  als ze eenmaal branden is het over.


Je hebt gelijk als je bij het aansteken gebruik maakt van witte of bruine aanmaakblokjes of aanmaakbrandstof.
Iedere bbq rookt en brand dan met redelijk veel rook en vuur wat voor een briketten of houtskool je ook gebruikt.

Sinds ik de jou welbekende looftlighter gebruik en dit doe icm de Minion aanmaak methode wordt het roken echter tot een zeer aanvaardbaar minimum beperkt  :D !
 
Oke. Maar vaak vind ik t aansteken van alles niet lekker ruiken. Pas als de vlammen weg zijn vind ik alles wat ik in de fik steek prettig.
 
Gebruik de ecobrasa al een tijdje (bezig met 3e 10kg pak) en ben er erg tevreden over: weinig gestuif, snel warm en lang warm. En duurzaam is ook erg mooi, ben ik sowieso wel van. Met vuur en rook heb ik geen ervaringen, wilde er een keer wat bestellen maar zag groot DPD staan als vervoerder, erg onhandige toko (lomp met pakketten, geen zaterdagbezorging).. dus heb het maar niet gedaan. Maar ze hebben veel leuk en lekker spul, dus wil toch maar een keer de gok wagen  ;)
 
Zeer tevreden over EcoBrasa, was eerst op zoek naar Flamy maar die is nergens meer op voorraad/leverbaar en ik zag dat dit een goed alternatief is.
 
Goeie briketten, de doos is ook prima, alleen was bij mij het hengsel na 2 keer tillen stukgegaan  :-O
Zeer zuinig in gebruik, prima aankoop geweest.
 
Scorpz zei:
Goeie briketten, de doos is ook prima, alleen was bij mij het hengsel na 2 keer tillen stukgegaan  :-O
Zeer zuinig in gebruik, prima aankoop geweest.
Ja klopt, je merkt dat het budget naar de briketten en niet naar de doos is gegaan haha. Vind ook het design/plaatje iets uit de jaren 80. Maar, aan de andere kant..wel weer goed herkenbaar.

Denk ook dat als die doos 1 minuut in de regen staat dat de doos gewoon helemaal oplost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan