BasBQ
Beef en Steak

Vraagje voor de slagers onder ons over het weken van darmen.

Nosmo zei:
Bert zei:
Nosmo zei:
En weer ontopic,

Bedankt voor de info Bert, ik gooi nu meestal eerst de darmen in het water voordat met de voorbereidingen voor het worst maken begin. Voordat ik dan zover ben dat de darmen de vulpijp op geschoven worden ben ik al gauw een uurtje verder. Is dit te kort, moet het echt twee dagen of is er een tussen weg?

Als jij tevreden ben over het resultaat is het goed.
Er is niet echt een standaard procedure. Er zijn tegenwoordig veel darmen in de handel uit exotische oorden (Azi?) en die hebben een langere uit watertijd nodig als de Europese darmen. Ik heb ook het idee dat deze veel droger zijn als de Europese.

Nou ben ik voor de rookworst nog niet helemaal tevreden, dus ik ga de volgende batch aanmerkelijk langer weken. Kijken wat het verschil is.

Hmmm... vandaar... ik had het idee dat ik bij mijn laatste batch darmen ook wat taaiere darmen had.
Ik gooi ze ook voordat ik begin in het water en tege nde tijd dat ik ga vullen is idd een uurtje ofzo om. Meestal is dat helemaal goed maar de laatste keer moest ik wat harder kouwen op het velletje....
Ga ik proberen.... enne bert... ben het met piet eens anno 2014 kan dat echt niet meer haha.....
(ik wil ook een clipper....... dat knopen blijft een #$%&#  X(  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan