BasBQ
Beef en Steak

Vraagje i.v.m. gehaktmolen snijplaat gaten diameter.

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Er worden in snijplaten van gehaktmolens diverse diameters van de gaten toegepast.
Ik zie dat dit van 3mm oploopt via 4,5 tot 6 resp. 8 en nog veel hoger.
Mijn molen heeft een snijplaat met 4,5mm gaten, welke uitbreiding is aan te raden (indien ?berhaupt noodzakelijk) en in dat geval welke diameter voor welk vlees of toepassing?
 
De meest gebruikte plaat voor gehakt e.d. is tegenwoordig 3mm.
De mensen willen eigenlijk geen stukjes vlees meer tegenkomen in hun gehakt en worst :(
Dus eigenlijk is het heel persoonlijk, waar houden jullie van in huize Red Fox?
4,5 mm is ook een mooie maat, net iets grover. Ik ben een fan van grof.
 
ik heb een middelgrove plaat en wil er een 3 mm en een 8 mm bij aanschaffen, kan ik alle kanten op
 
Bert zei:
De meest gebruikte plaat voor gehakt e.d. is tegenwoordig 3mm.
De mensen willen eigenlijk geen stukjes vlees meer tegenkomen in hun gehakt en worst :(
Dus eigenlijk is het heel persoonlijk, waar houden jullie van in huize Red Fox?
4,5 mm is ook een mooie maat, net iets grover. Ik ben een fan van grof.
Dank je voor deze feedback Bert.
Zijn die snijplaten min of meer universeel, d.w.z. hoe/waar koop ik een 3mm snijplaat  (en evtl, 8mm voor zeer grof) die in de Porkert 8 past?
 
informeer maar even bij Martijn van Vuur en Rook, voor 99,9 % kan hij ze aan platen helpen  :)
 
Heee? Geert

Ik heb een paart weekjes geleden ook de Porkert 8 aangeschaft, voor iets meer als jij hebt gedaan bij Martijn  ;)
Ik heb hierbij ook de 3, en 8mm platen meegenomen. (volgens mij houd dat Enterprise in dat het universeel is)
Ik zocht mij rot bij Martijn, omdat ik naar Porkert schijven zocht, echter had hij die niet voor de no 8, en nu heb ik dus volgens mij onderstaande schijven.

Ik heb volgens mij (gezien de prijs, want bonnetjes doet Martijn niet echt aan), deze erbij gekocht.
http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/gehaktmolen/p-1/7000027--wolfcut-germany.html
http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/gehaktmolen/p-1/7000030--wolfcut-germany.html

Mac
 
Dank je voor deze gedetailleerde input Marcel, daar kan ik wel wat mee!

Ik heb deze firma vanavond vlgs. mij ook via www.ebay.de gezien, zie bijgaande link met vriendelijke (Euro 4,80 per stuk) prijzen.

http://www.ebay.de/itm/INOX-Lochscheibe-Wolfscheibe-fur-Fleischwolf-Jupiter-Kenwood-der-Gr-8-/230903255031?pt=Metzgereiausstattung&var=&hash=item35c2e80ff7

De 62mm doorsnede voor formaat #8 klopt inderdaad. Volgens mij zijn deze ook in de Porkert 8 inzetbaar, toch?

Ook heb ik vandaag 2 setjes (nieuw) van 3 worstvulpijpjes (origineel voor Porkert 8) gekocht via een adres in UK, prijs per set incl verzendkosten was Euro 10,- , dus ook good bargain.

Nu nog een stampertje en we zijn compleet!
 
Ik gebruik m'n 5mm plaat het meest, alleen als het echt heel fijn moet (rookworst) pak ik de 3mm plaat. Volgens mij heb ik mijn 8mm plaat nog nooit gebruikt.

Ik snij m'n vlees tegenwoordig niet meer in blokjes maar in repen, dan heb je geen stamper meer nodig omdat het vlees door de wolf wordt meegetrokken de molen in.
 
Dat is nuttige feedback Piet, bedankt!
 
Geert, ik gebruik ook eigenlijk standaard de 5 mm plaat, de grofheid is voor iedereen in huize boel prima... zelf heb ik wel tesjes gedaan met de 8mm plaat en voor braadworst vind ik die soms zelf ook goed te doen...  is net iets grover.
Maar wat al eerder is gezegd het is heel persoonlijk natuurlijk.

 
OK dank, ik heb er via ebay vanavond nog een 3mm plaat bij gekocht en overweeg toch eentje met grote gaten bij te pakken zodat je bij worst vullen niet nogmaals het vlees gaat malen.
Maar hierover zullen de meningen ook wel weer verdeeld zijn?
 
Geert, ik gebruik voor het vullen een doorvoerplaat. Dan gebruik je geen mes meer.
 
MarBQ +1 met een gatenplaat werkt het voor geen meter kan ik uit eigen ervaring zeggen.
 
Zijn er universele doorvoerplaten voor molens grootte 8?
En waar te koop?
 
Het begint met een "V" en eindigt op "uur en Rook" meer zeg ik niet. ;)
 
mannen, ik denk dat ik de doorvoerplaat al heb besteld in het setje van GBP 6,99 wat ik binnen krijg uit de UK, zie links op de foto.
Ik neem aan dat dit is wat jullie bedoelden, toch?

PORKERT SAUSAGE ATTACHMENT FOR NO. 8 MINCER

doorvoerplaat.jpg



EDIT:
oeps, nog even beter nagedacht en ik denk dat de volgende plaat wordt bedoeld:

doorvoerplaat-1.jpg
 
Marco, dank voor je toevoeging, ik had het inmiddels ook gevonden en ook logisch.
Laat je het mes er dan ook uit? Mogelijk moet het er toch in blijven zitten i.v.m. het opsluiten van de worm?
 
Het enige wat deze plaat doet is het centreren van je worm.
Greetz Marco
 
Dus voor deze doorvoerplaat dan die plastic "trechter" plaatsen met de daarin opgesloten vulpijp Marco?
 
Terug
Bovenaan Onderaan