BasBQ
Beef en Steak

Vraagje aan de Pizzakettle gebruikers

 

Stennis

Kooltjesharker
Berichten
127
Ik ben van plan om zelf de pizzaring te maken. ook moet de bbq zelf nog in een tafel komen.
alleen het ontwerp van de ring met de handvatten vind ik niet zo mooi. helemaal niet als hij in een tafel komt.
hieronder wat voorbeelden.





nu kwam ik deze nog tegen zonder handvatten. met deur. is na mijn idee niet nodig. kan ik hem ook niet in de gaten houden.  :p  deurtje word heet. au.



Deze zit dan nog niet in een tafel.

Nu heb ik hem even getekend met de inspiratie van deze 2






maar dan misschien met een betonnen blad. en dan kom ik op dit












en dan nog een met pizzaring.




nu dan eindelijk de vraag  ;) ;)
Gebruik je de handvatten? na mijn idee maak je vuur. opwarmen. rooster op zijn kop om hout bij te kunnen vullen, en laat je de ring zitten.
pas als je klaar bent haal je hem eraf. toch? Daarnaast wil ik hem wel uit 2 delen maken, 2 halve ringen, zodat ik hem makkelijk kan opbergen in eventueel het kastje.
ik hoor jullie bevindingen wel.
 
Ik haal de ring met rooster er altijd even af om bij te vullen. Mijn exemplaar heeft geen handvatten en dat is best onhandig. Ik zou voor een bruikbaar ontwerp gaan en niet per se voor een mooi voorkomen. Dus handvatten.
 
Is dat niet onhandig. ring en rooster en dus ook de steen eraf halen, alles om bij te vullen.
mijn rooster is (scharnierend) heeft dus 2 van die klepjes. als ik die juist op zijn kop neerleg
staan ze altijd open. dus een mooi gat op bij te vullen.
 
Stennis +1
Ik realiseer me nu dat er aan mijn pizzaring geen handvaten zitte.
Dus nee geen handvaten nodig.
nadat alles is uitgefikt ruim ik pas op.
 
nou ik heb aan mijn zelfbouw pizzaring ook geen handvatten zitten hoor en ook niet nodig.

zou wel even goed kijken naar de ruimte tussen bbq en blad want als je pizza's gaat bakken heb je echt wel temperatuur nodig.
wel zo veel temperatuur dat als je de handvatten van de weber niet inpakt met alufolie ze toch wel te leiden hebben van de warmte.

bij een betonnen blad heb je hier natuurlijk minder last van.

suc6 met de bouw en hou ons op de hoogte.
 
erg mooi ontwerp. ik ben heel benieuwd of je hier al mee bezig bent. Zelf maak ik ook regelmatig pizza en ik ben dan ook bang dat de hitte een enorm probleem wordt bij deze opstelling. Als dit niet het geval is dan koop ik graag de betonnen versie van je :)
 
er zijn trouwens mensen die het rooster in de ring hebben geplaatst. ik heb de ring op het rooster. als je het in de ring hebt en je rooster kan niet open ben je de handvaten nodig om hout bij te vullen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan