BasBQ
Beef en Steak

Vraag over Gerookte kip (volledig onder een zwarte as laag)

 

Coll

Kooltjesharker
Berichten
175
Heb ik weer.
Mooi receptje gevonden om zelf kip te roken... alles gaat perfect met de voorbereidingen totdat ik de kipfiletjes in mijn pelletsmoker heb gelegd en ze weer als ze op temperatuur zijn eraf wil halen.

Mijn kipfiletjes waren helemaal zwart gewoon bedekt onder een aslaag die je er wel deels kon afvegen maar toch bleven mijn kipfiletjes gewoon een grijze gloed houden.

De smaak was verder perfect niks op aan te merken. Maar hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?





Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Oei, dit klinkt als een probleem van de smoker. Ik ben zelf niet bekend met pelletsmokers, wellicht dat ervaren forumgenoten iets zinnigs kunnen zeggen? Wellicht toch het verschil tussen een Traeger of Weber vs Gamma? (Als ik het goed herinner)
 
vragen beantwoorden zonder foto’s en Merk/type bbq is heel moeilijk….

heb je dit bij andere gerechten ook? Vertel eens wat je precies gedaan hebt, welke temperatuur, supersmoke gebruikt?
 
Ik heb geen verstand van pellets smoker, maar zit er een ventilator in? Die blaast wellicht de as over je gerecht
 
Heb houtpellets voor voeding gebruikt?
Of pellets voor verwarming, die fout heeft mijn buurman een keer gemaakt met hetzelfde resultaat.
 
Klinkt als een Pellet BBQ die schoon moet worden gemaakt. In de 'Firepot' kan zich teveel as/onverbrande deeltjes pellets verzamelen die door aanslaan van de fan door de BBQ kunnen worden geblazen en zo kunnen neerslaan op je vlees.

Welk merk en type is het?
 
Kan er geen as naar binnen getrokken zijn met het openen van de deksel omdat er teveel as lag?
 
Ik heb in mijn offset een keer iets gehad wat vergelijkbaar klinkt.
Bij koud roken had zich as/rook whatever, afgezet op het deksel. Dat is waarschijnlijk bij het openen los gekomen.
Dat was ontzetten korrelig en bros, ik borstel nu elke keer voor het starten even de smoker uit met een blik en veger borsteltje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan