BasBQ
Beef en Steak

Vraag over brisket

 

Coll

Kooltjesharker
Berichten
175
Goedeavond allemaal,

Volgend weekend ga ik een brisket maken op de pelletgrill.
Mijn man word 40 en hij wil graag brisket... dus dan krijgt hij dat he.

Heb al veel filmpjes gekeken van verschillende youtubers en overal wat do's and don'ts op geschreven. Maar wil graag mn eigen kruidenmix erop doen en wrappen met slagerspapier.


Zijn er mensen die ervaring hebben met brisket en nog tips and tricks hebben voor me?



Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Gebruik een goed stuk vlees, Dat is een grainfed brisket, andere zijn te mager.
Simpele run van peper en zout.
 
Ik zou hem in folie doen. Veel handiger. En hij is gaar als je voeler er makkelijk in gaat. Temperatuur is slechts een indicatie.
 
Bij het aansnijden goed op letten dat je hem tegendraads snijdt. Daarnaast bij een full packer lopen de draden van de flat en point anders. Dus je moet meerdere richtingen op snijden.
 
@Blackk simpele tip is om een klein hoekje in te snijden tegen de draad als hij nog rauw is, dan weet je altijd hoe de draad loopt. Eenmaal gegaard is het bepalen hoe de draad loopt lastig, terwijl je het rauw heel goed ziet
 
Dank jullie wel. Ik zal alle tips meenemen in de bereiding....
En foto's maken natuurlijk

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Ik sluit me helemaal aan bij de reacties hierboven en Ik zou de Brisket wel injecteren,
misschien heb je hier wat aan zie link, door velen geprezen:)

 
Ik sluit me helemaal aan bij de reacties hierboven en Ik zou de Brisket wel injecteren,
misschien heb je hier wat aan zie link, door velen geprezen:)

Injecteren zou ik zeker willen doen... maar mijn man wil de brisket ook een keer gewoon bereid hebben dus moet ff kijken of de eerste brisket wel of niet geïnjecteerd gaat worden.
De link ga ik zeker bekijken...

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Ik zou hem in folie doen. Veel handiger. En hij is gaar als je voeler er makkelijk in gaat. Temperatuur is slechts een indicatie.
Ik heb de video van jou gezien. Denk dat ik dat recept ga aanhouden voor mn eerste brisket..... misschien hier en daar een kleine aanpassing qua kruiden.
Heb slagerspapier gekocht voor hem in te wikkelen. Aangezien de kleine huis tuin en keuken aluminiumfolie niet zo breed is en het vocht er sneller uitloopt.


Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Ik heb de video van jou gezien. Denk dat ik dat recept ga aanhouden voor mn eerste brisket..... misschien hier en daar een kleine aanpassing qua kruiden.
Heb slagerspapier gekocht voor hem in te wikkelen. Aangezien de kleine huis tuin en keuken aluminiumfolie niet zo breed is en het vocht er sneller uitloopt.


Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
Butcher Paper (slagerspapier) zou ik niet gebruiken, je Brisket droogt er alleen maar door uit, gebruik gewoon aluminium folie, dan maar meer lagen folie, maar butcher paper zou ik niet doen, luister naar het advies van Noskos die heeft veel ervaring met Butcher paper
Bijna iedereen en zeker op wedstrijden injecteren hun Brisket, als je hem neutraal wilt houden zou ik eerder voorzichtig zijn met een Rub en in plaats daarvan Zout en versgemalen zwarte Peper gebruiken, als je daar Fleur de Sel en Lampong zwarte peper voor gebruikt, WAUW:)
Maar het allerbelangrijkste is een Brisket van een Grain Fed rund.
 
Uhm, en waar is dat feestje?
Misschien moet ik je het nummer van mijn vrouw eens geven 😉.

Succes en vergeet de foto's niet 😁
 
Inmiddels heb ik de brisket gemaakt..... en uiteraard de foto's vergeten althans van op de Q en tijdens het proces.

Had er wel aspergepakketjes bij gedaan. Was heerlijk... gasten hebben genoten en het was een geslaagd feestje gisteravond

Volgende keer zal ik wel foto's van het hele proces maken. Heb nu wat foto's geplaatst van hoe het eruit zag voor de Q...
Na bereiding was het te snel weg

Owja had ook nog champignon pakketjes gemaakt met zelfgemaakte kruidenboter.
ceac1b96d277bc68b4cb0c22cd7a2b3d.jpg
e2c5d4e63e171399cf04397dae097e82.jpg
d58ec0f1abc488b179f7087558d9badc.jpg
8705041d9c16d6a3e8f154e06c5d0b22.jpg
5c978aa589a4a0b11f97c66a9aa9a525.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Uhm, en waar is dat feestje?
Misschien moet ik je het nummer van mijn vrouw eens geven .

Succes en vergeet de foto's niet
Dat ben ik nou vergeten die foto's he.... maar feestje was geslaagd

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Lekker hoor!
Had je een whole packer gemaakt?
 
Lekker hoor!
Had je een whole packer gemaakt?
Jaja een whole packer... was nog veel van over dus gaan google wat ik er met het overgebleven stuk brisket kon maken..... toen kwam ik uit op een recept van Malcom Reed, shepherds pie van brisket... en die is net klaar. Beschrijving komt zo online want daar heb ik wel foto's van

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Ziet er allemaal erg lekker uit.

Die champignonpakketjes, hoe lang gaan die op Q?
 
Terug
Bovenaan Onderaan