BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen

Petje

Tondelzoeker
Berichten
13
Goedenavond iedereen,

Al een tijdje snuffel ik hier rond. En nu toch maar een account aangemaakt.

Ik ben me nog aan het oriënteren op het bbq'en. Ik ben vooral heel veel aan het lezen en kijken voor ik de stap ga zetten om een 'serieuze' bbq te kopen. Want ik wil het eigenlijk wel in 1 keer goed doen.
Voorkeur gaat erg uit naar een kamado, vanwege het gebruiksgemak, maar sta nog voor alles open. Dus kom maar door :)

Ik blijf hier wat koekeloeren en wie weet komt er snel een update.

Groetjes!
 
Welkom Petje!. er valt een hoop te snuffelen hier... Veel succes met het maken van een keuze!
 
Welkom!
 
Petje, welkom bij de club.

Als je het slim wil doen begin je met een tweedehands 57 cm weber van marktplaats.
Daar kan je alles op maken en daar leer je ook goed mee barbecuen.
Als je daar een jaar mee hebt gespeeld weet je of je barbecuen wel echt leuk vindt en wat je het liefste maakt en wat voor barbecue daar bij hoort.

Want stel dat je eigenlijk het liefst een burger en sateetje maakt, dan is een kamado gewoon weggegooid geld. #zoektdekking
 
Petje, welkom bij de club.

Als je het slim wil doen begin je met een tweedehands 57 cm weber van marktplaats.
Daar kan je alles op maken en daar leer je ook goed mee barbecuen.
Als je daar een jaar mee hebt gespeeld weet je of je barbecuen wel echt leuk vindt en wat je het liefste maakt en wat voor barbecue daar bij hoort.

Want stel dat je eigenlijk het liefst een burger en sateetje maakt, dan is een kamado gewoon weggegooid geld. #zoektdekking
Dank voor je reactie, Frits!
Als je het zo zegt klinkt dat heel logisch inderdaad. Ik ga eens wat rondstruinen op MP.
Welke type zou je dan adviseren? Want er zit logischerwijs wel verschil in prijs tussen zegmaar een master touch en een compct kettle. Wat zijn de minimale vereisten daarin zegmaar om echt goed temperatuurbeheersing ect. te hebben?

Bedankt alvast!
 
Er zijn bij weber een aantal modellen die in feite hetzelfde kunnen.
Waar het om gaat dat je een 57 cm doorsnede pakt omdat je daar makkelijk direct en indirect op kan grillen met behoorlijk wat ruimte. Het one touch system zit op de meeste, behalve de compact. Het one touch systeem laat je met W1 handle de luchtstroom van de onderkant regelen en daarmee de temperatuur van je bbq. Een asemmer aan de onderkant is handig en fijn als je het as niet overal wilt laten rondvliegen.

De latere modellen hebben een rooster waar je het middelste stuk kan verwijderen en dure opties in kan zetten. Geinig maar overbodig.

Ze moeten er ongeveer zo uitzien.


IMG_1452.jpeg
 
Er zijn bij weber een aantal modellen die in feite hetzelfde kunnen.
Waar het om gaat dat je een 57 cm doorsnede pakt omdat je daar makkelijk direct en indirect op kan grillen met behoorlijk wat ruimte. Het one touch system zit op de meeste, behalve de compact. Het one touch systeem laat je met W1 handle de luchtstroom van de onderkant regelen en daarmee de temperatuur van je bbq. Een asemmer aan de onderkant is handig en fijn als je het as niet overal wilt laten rondvliegen.

De latere modellen hebben een rooster waar je het middelste stuk kan verwijderen en dure opties in kan zetten. Geinig maar overbodig.

Ze moeten er ongeveer zo uitzien.


Bekijk bijlage 60359
Helder, Bedankt!
 
Welkom, ik sluit me helemaal aan bij Frits en zal dat ook zo noemen.

Ik begon bij een Weber 47, die was gauw te klein.
De Weber 57 was geweldig, en die had ik nooit weg moeten doen.
Ik kon lezen en schrijven met dat ding, kon er alles op, maar bij low en slow wat extra aandacht nodig in schommelingen temperatuur.
De simpliciteit en de ruimte van die weber mis ik nog wel eens.

Later toch eens de stoute schoenen aangetrokken en zo'n grote dure groene gekocht.. maar ik raad iedereen de weber aan om mee te beginnen.
 
helemaal eens met bovenstaande adviezen. Een Weber of Napoleon ketel (Weber zal je vaker vinden) daar kan je alles op maken wat op een kamado ook kan. Ze kosten niet de wereld om aan te schaffen en gaan jarenlang mee zonder echt onderhoud te hoeven plegen.
Ales je dan zeker weet dat barbecueen iets is wat je wilt blijven doen, kan je altijd nog een kamado ernaast kopen.
 
@Frits +@SandyMan +1

Roosters etc zijn allemaal los te koop.
Een as pan ipv een schotel is wel een "must"
Rond vliegende as wordt je niet blij van.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Welkom Petje!

Hoe verloopt je zoektocht?
 
Van harte welkom. Hoe staat het met de zoektocht inderdaad.
 
Dank jullie allemaal voor jullie welkom en adviezen. Die weber 57cm (met aspan) gaat er komen! Alleen op dit moment even wat onvoorziene kosten waardoor nu de prioriteiten wat anders liggen. Maar zodra ik er een heb laat ik het weten!
 
wijs besluit. alvast veel plezier ermee, hou ons op de hoogte!!
 
Er staan een paar leuke 2e hands op Marktplaats. ( met tafel en draaispit voor 175,- ) Moet je naar je zin en in de buurt zijn maar zeker de moeite waard.
Ik ben begonnen op een gebruikte 47 cm ( kies altijd voor de 57!!!).
 
Ik zie hem ook inderdaad op marktplaats. €175,- is inderdaad echt geen geld! Ik houd jullie op de hoogte!
 
Terug
Bovenaan Onderaan