BasBQ
Beef en Steak

voorstellen

monique mozes

Tondelzoeker
Berichten
4
goedendag ik ben monique en heb een kamado voor myn man gekocht.
Hy is er super blij mee lijkt wel een klein kind.😂
Alleen heeft hy nog nooit echt ge bbq.
Nu heb ik wel een probleempje.
Het boven draai luchtfilter kryg ik met super veel kracht open en dicht wat kan ik daar aan doen.
Makkelijke recepten zyn ook super we
 
Welkom!

Zit er niet gewoon een schroefje om hem open/dicht te draaien wat iets te vast zit? Beetje los draaien dus ;)
Moet gewoon soepel lopen, maar anders even merk/type of een foto, wellicht herkent iemand hem ;)

En heel veel plezier met jullie Q!
 
Hoi Monique,
welkom bij het Genootschap.
Heb je misschien een foto van de schoorsteen kap, zodat we kunnen zien wat voor type je hebt?
Begin met eenvoudige dingen zoals een Beer Can Chicken, een kip kost niet zoveel geld dus als je iets verprutst zijn de financiele gevolgen maar klein ;) En bedenk dat alles wat in een conventionele oven kan worden klaargemaakt ook op de BBQ kan worden gemaakt.
Voor recepten verwijs ik je graag door naar het receptengedeelte hier op het forum.
 
Ja zitten 2 schroefjes maar daar aan draaien gaat wel maar komt nog niet losser

15972252466834062084766976829218.jpg
 
en de bovenkant?
 
Het is het middelste schroefje dat als draaias voor de schijf fungeert, die zou als je hem losser draait ervoor moeten zorgen dat de schijf minder stroef draait. Aparte constructie overigens
 
Heb ik geprobeerd zit geen beweging in
Vreemd, het is er ook ooit opgeschroefd.
Goed inspuiten met WD40 even half uurtje wachten en dan nog eens proberen los te draaien (tegen de wijzers van de klok in)
 
Welkom hier
Al gelukt, met je schoorsteen? Het moet het middelste schroefje zijn.

Nog een makkelijk recept Is Zeeuws spek of bacon of zo. Kost ook niet de wereld en Is waanzinnig lekker (wat niet eigenlijk op dit forum)
 
Welkom bij het genootschap
Hopelijk kan je blije mannetje jou ondertussen al blij maken met gerechten van de Q.


Als het e.e.a. nog niet werkt effe contact opnemen met de leverancier?
 
Terug
Bovenaan Onderaan