BasBQ
Beef en Steak

Voorbereiding voor as. zondag - 7 man

 
 

Langemakki

Stoker
Berichten
358
Hoi, het is leuk om een nieuwe buitenkeuken te hebben, je hebt er ineens meerdere vrienden bij...

Ik krijg dit weekend totaal 7 man op bezoek.
Ingredienten:
-Ribs
-Moink balls
-Salade - geen hulp nodig...

Hoe kan ik de ribs goed voorbereiden zodat ik weinig werk heb op zondag.
De 3-2-1 methode is bekend; kan ik bv. 3-2 doen op zaterdag en dan op zondag 1 uur met saus erop?
Zijn er nog beperkingen/opmerkingen om deze 3-2 methode te doen?

en hetzelfde met de Moink balls: bv 1 uur zaterdag op de Primo en dan opwarmen op zondag?

bvd. 
 
Ribben kun je inderdaad zover afmaken dat je ze alleen nog maar hoeft af te lakken en een half uurtje warm hoeft te laten worden, dus 3-2 of 3-1 al naar gelang de garing loopt. Ik doe ze meestal 2,5 uur garen, dan nog half uur tot 3 kwartier inpakken en doorgaren en dan nog een half uurtje afgaren met lak (en dat kun je dus goed op de zondag doen)
MOINK's hoef je dan eigenlijk niet voor te garen. Gewoon bijtijds beginnen zondag. MOINK balls moeten er wel relatief lang op, zorg eerst voor gare ballen en terwijl men daarop zit te knagen gooi je de gelakte ribben erop.

Succes man, ik ruik het wel :)
 
Oh enne...tip: vraag de slager (aangenomen dat je je naar Schaap begeeft) om 'bourgondische' ribben. Dan krijg je lekkere dikke jetsers!
 
yep die jetsers besteld  :)
 
Langemakki zei:
yep die jetsers besteld  :)
Daar ga je geen spijt van krijgen. Als je deze mooi slow gaart eet je je ellebogen erbij op. Ik heb inmiddels vanalles gehad, van makro via hanos tot livar en deze kunnen zich makkelijk meten met de beste.
Oh man, ik krijg er gelijk weer zin in :D
 
Ik was vergeten dat wij vanavond naar een concert van Caro Emerald gaan ...

Barbecue is nu over 3 weken  :)
 
Bummer!!!!!!!! :-O :-O :-O
 
Vandaag de bbq gehad, ging helemaal top. Gisteren de ribs klaargemaakt en vandaag de ballen, heerlijk genoten, bedankt voor de tips!
 
Is dit wel gebeurd?
 
Foto's, foto's, foto's.......
Waar blijven de foto's?
 
Helaas geen foto's, het was klote weer en ik had geen zin om naast de paraplu een camera te bedienen...
 
Langemakki zei:
Helaas geen foto's, het was klote weer en ik had geen zin om naast de paraplu een camera te bedienen...
Het leven van een BBQ-er gaat in Nederland niet altijd over rozen :) 
Wij liepen zondag net in een Brabants bos toen de hagel en onweer losbarstte. Vreselijk, moesten we zo de kroeg invluchten tot het weer leefbaar was buiten  :p
 
Hopelijk binnenkort een afdak ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan