BasBQ
Beef en Steak

Voor het eerst Rib Eye gemaakt op de Bastard

 

Ruuders

Tondelzoeker
Berichten
8
Vandaag voor het eerst een heerlijke Rib Eye gemaakt op de Bastard. Beetje onwennig over de manier waarop ik hem zou maken, gewoon op mijn gevoel afgegaan.
Rauw zag de Rib Eye er al heerlijk uit, dus aan het vlees zou het niet liggen. Na het openen van de verpakking het vlees even op temperatuur laten komen en daarna alleen zout en peper als rub gebruikt.
De kamado rustig naar 110 graden laten komen en de Rib Eye indirect naar een kerntemperatuur van 48 graden laten komen. We houden nu eenmaal van een lekker stukje zacht (rare) vlees.
tempImagekliK5f.jpg
tempImagej6OL7N.jpg
tempImagegC0z8d.jpg
tempImagevBMGVm.jpg
tempImageX3DYLe.jpg
tempImageZjoEiD.jpg

Daarna van de bbq gehaald en ingepakt in bakpapier en folie en rustig op deze manier zo'n 20 minuten door laten garen.
Ondertussen de Bastard lekker opgestookt tot 250 graden en op het gietijzer rooster de Rib Eye afgegrild. (3 minuten aan beide kanten)
Nog even bij laten komen en daarna adem inhouden en aansnijden! Het resultaat was boven verwachting goed en hij is met smaak door ons gegeten. 1 kilo vlees met 3 personen en het was zo verdwenen:)
 
Ziet er heerlijk mals uit 😋
 
Mooi stuk vlees. Maar een beetje raar aangesneden langs de draad
 
Fantastisch stuk vlees. Had je het bewust met de draad mee gesneden?
 
Lekker stukje.
Snede :unsure:
 
Had inderdaad niet op de draad van het vlees gelet. Was zo tevreden over het resultaat, dat ik daar niet aan gedacht had. Maar het smaakte er niet minder om, het was heerlijk.
Bedankt voor de reacties en weer een leuk leermomentje gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Mooi gedaan met een heerlijk resultaat.

En ach, die snede, als je op je bord weer snijd zit je weer tegen de draad in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan