BasBQ
Beef en Steak

Voor de knorrie!

 

Marq

Vuurmaker
Berichten
53
Vandaag voor de 2e keer in mijn leven, en voor het eerst sinds ik forumlid ben, pulled pork gemaakt.
De wekker ging al vroeg: 5 uur. Na de pulled pork wilde ik ook nog tri-tip van de spit maken, én graag op tijd eten én geen stres hebben.
Tsjah, je kunt niet alles hebben, dus moest de nachtrust er maar aan geloven. Aangezien ik de hele week vrij ben, is dat best te doen.

Ik ben deze keer voor de simpele pulled pork variant van Dennis gegaan. Niet per se gepland. Maarja als je de avond van tevoren in het andere recept leest: "stap 1 injecteer de marinademix" en je hebt daar de ingredieënten niet voor gekocht, moet je toch wat. 😇
Ook gelijk maar 2 procureurs ipv 1 gedaan, want het is heerlijk om een vooraadje in de vriezer te hebben!

Mooie snake gemaakt en de boel aangestoken enzo. Is het nodig om aanmaakblokjes aan te steken met de onkruidbrander? Nee. Is het leuk? Ja!
Vervolgens een hoop gedoe gehad met de temperatuur. Deze zakte na een uurtje in.
Opgelost door een hoop brikettenrestanten ernaast te strooien, maar vervolgens ging die weer vrij hard en was bijna niet te remmen (zelfs niet met de onderste schuif volledig dicht, misschien te veel lekkage via het deksel?).

Aan de andere kant werd het ook weer niet te gek en het eindresultaat was heerlijk. Hoeveel breed / hoog maken jullie je snake altijd (degenen die wel eens een snake maken). Blijkbaar is 2 breed, 2 hoog niet genoeg?

2024-02-21 05.13.27.jpg
2024-02-21 05.24.10.jpg
2024-02-21 05.38.46.jpg



2024-02-21 05.43.29.jpg
2024-02-21 05.56.46.jpg
2024-02-21 06.05.25.jpg
2024-02-21 11.10.01.jpg
2024-02-21 11.31.17.jpg
2024-02-21 14.00.57.jpg
2024-02-21 15.47.46.jpg
2024-02-21 15.57.14.jpg
2024-02-21 16.16.36.jpg
2024-02-21 19.58.03.jpg
2024-02-21 20.11.47.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi project. Gefeliciteerd met je Knor.
 
Lekker bezig geweest op je vrije dag! heerlijk zo'n pulled pork voorraadje
 
Ziet er heerlijk uit! Welkom bij de knorries.

Zelf geen snake gebruiker, ik neem aan dat je het filmpje van Dennis en Marcel al eens hebt bekeken?

Vergeet niet dat wind, en de lage temperaturen ook invloed hebben op jouw snake, zo ook de gebruikte brandstof. Misschien volgende keer 3 beneden en 2 boven? Kwestie van proberen lijkt mij. Succes in ieder geval!
 
Moi lekker man pulled pork!

Je snake wat hoger maker. Met wind en iets lagere temperaturen heb je met een weber wat temperatuur schommelingen. Ik doe dan ook altijd twee bakstenen erin, deze nemen in t begin veel hitte weg. Dus je kan wat lomper beginnen (lees meer hitte) uiteindelijk zal je ketel stabieler zijn.

Mooi is aan de weber je leert echt de boel te controleren. Als je dat beheerst is alles erna makkelijk👊🏼

Enige wat ik hier mis is lekkere biertjes ernaast. Wel goed voor jezelf zorgen!!!
 
een snake van 2x2 zou volgens mij voldoende moeten zijn, maar wellicht zoals eerder aangegeven heeft het weer teveel invloed gehad.
Jammer dat de temperatuur niet meewerkte, maar het resultaat ziet er goed uit. weer genoeg voorraad voor deze week denk ik
 
Mooi gedaan met fijn resultaat!

Gefeliciteerd met je 🐷
 
Gefeliciteerd met je knor!
 
Enige wat ik hier mis is lekkere biertjes ernaast. Wel goed voor jezelf zorgen!!!

Dat had ook mijn aandacht. Hydratatie is een noodzaak!

Gefeliciteerd met je sickertje!
 
@LOMPE laars en @Sander72 haha, tsjah ik ben niet zo van het bier. In de zomer op een terrasje is het wel lekker, maar heb het nooit in huis. Een mooie whisky kan ik wel waarderen, maar heb ik ook al in geen jaren meer op.

@Romson rond 14:00 ging die van de BBQ. Rond 15:00 gepulled (daarna warmgehouden in de oven in een ovenschaal met alluminiumfolie erover). Denk iets van 8 uur op de BBQ.
Had minstens een uurtje langer kunnen blijven liggen, maar vind het ook wat waard om te weten dat je niet hoeft te gaan stressen als dingen wat trager gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan