BasBQ
Beef en Steak

Volledig gebruik van beide niveaus in de WSM

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Ik wil zaterdag of zondag pulled pork en spareribs maken op de WSM, bedoeling is dat de procureur boven de waterbak gaat en de spareribs onder de deksel. Ik heb de WSM nu al een tijd en heb altijd het idee dat het middenstuk wel een stuk warmer is als bovenop. Ben bang de de procureur op deze manier te hard gaat. Is mijn idee onzin en kan ik alles tegelijk bereiden? Scheelt toch weer een berg briketten als het tegelijk kan.
 
Hier geen WSM, maar op mijn Bastard doe ik altijd wel zoveel mogelijk tegelijkertijd,  gewoon kern tempratuur goed in de gaten houden. En zorgen dat tempratuur tussen de 110? en 120? blijft.  Moet goed gaan hoor. Procureur kan wel wat hebben is mijn ervaring.
 
Dat de temperatuur door de WSM heen niet overal exact gelijk is onderschrijf ik, al vermoed ik dat 'ie juist bovenin heter zal zijn dan onderin (hete lucht stijgt op) maar juist bij pulled pork hoeft dat helemaal geen probleem te zijn. Ik zou in die procureur een fijne kern thermometer steken en die blijven volgen. Probeer je WSM zo te regelen dat het bovenin lekker 110-120?C is zodat je de ribben op tijd kan garen (keertje buigtest doen voor optimale garing naar smaak) en de procureur op temperatuur... succes, zal best lukken!
 
Bovenste rooster is heter. Heb het eens gemeten en Was ca 20 graden warmer
 
YLtrlNt.jpg

fAQpWQU.jpg

Nou zoals jullie kunnen zien is het geen enkel probleem om beide niveaus te gebruiken. PP en ribbetjes gaan prima samen in de WSM
 
Ziet er super lekker uit, goed bezig
 
lekker hoor.
als je het nou niet op kan......
 
Ridevi71 zei:
lekker hoor.
als je het nou niet op kan......
a.s vrijdag een etentje met 13 man, voorgerechtje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan