BasBQ
Beef en Steak

VleesFeest!

 

VleesFeest

Vuurmaker
Berichten
69
Hallo allen,

Vorige week liep ik in de Action tegen een klein keramisch ei aan. Geinig dingetje dacht ik, en een fijn prijsje van 99E. Niet gekocht omdat ik wel goedkoop maar geen duurkoop wil, en dus eerst eens ervaringen wilde lezen. Zo kwam ik ook bij dit forum uit en omdat het toch Pasen met druilerig weer is lekker rond kunnen lezen. Met al die foto's hier in het topic krijg je wel trek moet ik zeggen!

Imiddels is me duidelijk dat die Action Komodo XL 13i best prima is om mee te experimenteren. Dat past dan mooi bij me want met name met slow cooking heb ik nog veel te leren en daar is zo'n ei natuurlijk ideaal voor. Ook niet te groot en dat past prima bij mijn gezinssituatie met 2 vegetarische dames in huis  :-S . Overigens hoef ik ook niet elke dag vlees, maar het vlees dat ik wel eet mag/moet goed zijn. En dan is het feest, hence my name  ;) De afgelopen 10 jaar heb ik een Weber (Touch?) van 47cm in gebruik. Vooral indirect grillen en met soms wat rookmot, maar heb niet de indruk dat dat heel veel doet. Verder een prima dingetje

Enfin, ik heb me vandaag hier dus al goed vermaakt en verlekkerd met het lezen van allerlei topics. Tweakert die ik ook ben zag ik met veel plezier de creatieve inzet van IKEA tools (spare rib rack) en helemaal mooi vind ik die IKEA Bekvam mods. Dat tafeltje is bij uitstek ook geschikt voor het Action ei, dus komende week ga ik die twee sowieso maar eens aanschaffen. Bij mij vrienden van Ali al besteld:

* een draadloze dual probe thermometer
* Pen probe thermometer
* een marinade spuit
* Bereklauwen
* Dome thermometers (voor mijn 'gewone' Weber 47cm bol)

Nog even geduld en dan kan mijn seizoen echt beginnen!
 
Heb je er ook een plate setter bij? Anders wordt low &slow een No Go
 
avr zei:
Heb je er ook een plate setter bij? Anders wordt low &slow een No Go

Ja goed opgemerkt. Ik koop er het Xenos gietijzeren pannetje bij dat ik ergens anders (op het tweakersforum) als tip zag. Past precies en nog genoeg ruimte voor de convectie.

Ik ben nog aan het nagaan welke brandstof ik het beste kan gebruiken. Als ik het al goed gezien heb zijn briquetten niet zo geschikt. Welke houtskool is dan goed genoeg en echt beter dan het spul uit de supermarkt of bij de benzinepomp?

/EDIT: link toegevoegd
 
Welkom op het forum en veel plezier met je mini ei.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
VleesFeest zei:
avr zei:
Heb je er ook een plate setter bij? Anders wordt low &slow een No Go

Ja goed opgemerkt. Ik koop er het Xenos gietijzeren pannetje bij dat ik ergens anders (op het tweakersforum) als tip zag. Past precies en nog genoeg ruimte voor de convectie.

Ik ben nog aan het nagaan welke brandstof ik het beste kan gebruiken. Als ik het al goed gezien heb zijn briquetten niet zo geschikt. Welke houtskool is dan goed genoeg en echt beter dan het spul uit de supermarkt of bij de benzinepomp?

/EDIT: link toegevoegd

Veel gebruikt, maar kennelijk geen succes als je pizza maakt. straalt toch te veel hitte door.... heb ik op facebook gezien.
 
Linkje?

Als je tussen het pannetje en de steen wat aluminium propjes legt dan moet het toch goed gaan?
 
Hoi VleesFeest,
welkom bij het Genootschap
 
Welkom hier  :)
 
Thanks all!

Vorige week het ei voor 88 euro gekocht, de spullen van Ali zijn onderweg en ik richt me nu op het modden van (en inbouwen in) de Bekvam tafel. Ik wil er twee uitklapbare tafelbladen aan maken en heb al 4 mooie klapscharnieren gekocht die vandaag binnenkwamen. Ze zijn zeer degelijk; lastiger is het om goede/betaalbare werkbladen te vinden dus ik koop denk ik nog maar 2 van die tafeltjes  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan