BasBQ
Beef en Steak

Vlees leveranciers.

Waar koop ik mijn (online) vlees?


  • Totaal aantal stemmers
    0
 
 

Lavadore

Vuurmaker
Berichten
84
Ik vroeg mij af of het mogelijk is eens een keer een poll uit te schrijven over de verschillende verkoop kanalen waar wij ons vlees van betrekken.

Ik kocht mijn vlees altijd bij dezelfde leverancier maar merkte toch dat de kwaliteit enigszins achteruit ging.
Voor de eerste maal heb ik vlees besteld bij BBQuality.nl en mijn eerste  ervaring is zeer positief.

De Picanha is de beste die ik tot nog toe heb gehad. De tomohawks mooi geaderd en echte Amerikaanse afmetingen; en dan heb ik het over de dikte.

BBQuality.nl is op dit moment in ieder geval mijn favoriet.

Ik weet niet hoe dat precies moet maar zou het niet leuk zijn als er een soort van dynamische poll met de diverse  vleesleveranciers op de site te vinden zou zijn?

 
Altijd goed om te weten waar de rest van BBQ minnend nederland zijn inkopen doet!

Ik zelf bestel bij Aalvink, of koop in bij Hanos, Sligro of de Frischmarktheinsberg.

 
Beef en Steak, Ko-Kalf en nu bezig met een bestelling bij Aalvink.
 
Ik haal mijn vlees meestal bij de Sligro. Als ik speciale stukken wil die op dat moment niet bij de Sligro liggen bestel ik het de laatste tijd bij BBQuality. Kwam er onlangs achter dat deze niet zo ver bij me vandaan zitten dus dat is makkelijk op te halen.
 
Pas 1x vlees besteld en dat was bij Beef & Steak; dat kwam diepgevroren aan. Zojuist een eerste bestelling gedaan bij BBQuality (stond al langer op de planning). Hard nodig ook want de vriezer was leeg. Besteld is o.a. BBQuality ribs / Picanha / Gehakt / Kippedij / Brisket (voor het koetje)
 
Goed plan, weet alleen niet of dat forum-technisch mogelijk is.

Ik haal mijn vlees bij de Zegro of Hanos of de laatste tijd bij mijn locale slager die sinds een klein jaartje een rijpingskast heeft staan waar heerlijke Cote de Boeuf en Entrecote uitkomen.

In het rijtje groothandels is voor mij onderstaande toch wel de kwaliteit/luxe verhouding
van Hoog naar Laag:

1.) Hanos
2.) Zegro (Spaanse polder, Rotterdam)
3.) Sligro
4.) Makro
 
Hoe zijn de prijzen van de groothandels t.o.v. de online slagers?
 
RV zei:
Hoe zijn de prijzen van de groothandels t.o.v. de online slagers?

Daar zit niet zoveel verschil in ligt ook een beetje welk vlees. ik betaal bij de groothandel 7,50 euro/kg excl. 6% btw Procureur van het Gaasterlands kruidenvarken, voor een Zweeds Boerderijvarken betaal ik 9,50 euro/kg excl. 6% btw. voor een gewoon Holands varken betaal je volgens mij tussen de 5,95 en 6,95 per kilo.
voor een dubbel Lamsrackje betaal ik bij de Hanos en Zegro zo'n 23,95 euro excl. btw.

Australisch Grain Fet vlees, zoals sucade vind ik weer heel goedkoop, nog geen 9 euro/kg excl. btw.
Bij mijn Slager betaal ik ongeveer net zoveel voor een dry aged Cot de Boeuf als bij de Hanos 39,95/kg incl. btw

Groothandels zijn in de regel niet goedkoper dan gewone winkels, wel als je grootverpakkingen gaat aanschaffen.
Zo kost een grootverpakking (750 ml) gedroogde Oregano iets van 3,80 euro excl. btw bij de Zegro
 
En de pol is er :)
 
Ik ga ook altijd naar BBQuality voor m'n BBQ vlees maar ook m'n dagelijkse vlees komt daar vandaan. Snel, veel keuze, erg goede kwaliteit en doen niet moeilijk over een "beetje meer". Voorbeeld: vorige maand kreeg je een kilo bavette bij bestelling boven 100 euro. Dat redde ik makkelijk, maar kreeg 2 bavettes / bavetten (?) van bijna 700 gram stuk.

Daarvoor altijd bij B&S maar ben daar op afgeknapt door de verlaging van de kwaliteit van het vlees. Is geen supermarkt spul, maar scheelt niet veel aan in mijn ogen.
 
Holkers zei:
Ik ga ook altijd naar BBQuality voor m'n BBQ vlees maar ook m'n dagelijkse vlees ...........................
Daarvoor altijd bij B&S maar ben daar op afgeknapt door de verlaging van de kwaliteit van het vlees. Is geen supermarkt spul, maar scheelt niet veel aan in mijn ogen.

Vandaar dat je hier minder hoort van B&S,en  ik had zoiets al van anderen ook vernomen, erg jammer.
 
Voor de procureur naar de sligro.
Ribs en burgers en ander spul lokale slager
Vuurenrook voor de jalapeno cheddar worstjes.

Maar Aalvink ziet er ook wel aantrekkelijk uit evenals BBQuality.
Iemand voor en tegens tov deze twee. Zitten allebij niet in de buurt en zal dus verstuurd moeten worden.
 
Heb eens ribs besteld bij meerdanvlees.nl 2 dunne en 2 dikke strengen...om het verschil te zien. Waren top en als omschrijving, dus dik ook dik en dun idd dunner.

Verder nog niet bestels. Binnenkort weer ribbels bestellen... Dikke. En picanha. Rest van vlees bestel ik wildernisvlees. Ook een aanrader trouwens.

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Ja wat is toch precies met B&S? Hoor daar de laatste tijd steeds minder positieve berichten over (en juist zeer positieve berichten over bbquality).

Zelf knap ik ook af op B&S omdat ik (zoals eerder al is aangegeven) de prijs kwaliteit niet goed meer vindt. Vooral de prijs is me een doorn in het oog
 
shop regelmatig bij de sligro maar vind de vers afdeling te duur.
ze hebben wel vaak bevroren vlees aanbiedingen ,maar ik wil vlees zelf uitzoeken en ruiken .

daarom haal ik t in Duitsland bij de lokale dorpsslager en de vleeshallen.
altijd mooi vers vlees en betaalbaar.

verder als t op mn route lig terug van mn werk bestel ik bij Teun in Hoogeveen en haal t af.
http://teunsvleesservice.nl/
ook speciaal vlees levert ie op verzoek.


 
Terug
Bovenaan Onderaan