Zondag "Vlaams Stoofvlees", goede kopie van Jeroen Meus (Dagelijkse Kost) zijn versie gemaakt. Maakte hem al geregeld op t fornuis i.c.m. de oven. Nu dus 1e keer op de Kamado Joe.
Ondanks dat het vlees in een skillet werd aangebakken is er toch een mooie bbq smaak te proeven die net een extra kick aan het stoofvlees geeft!
Maak hem geregeld met "St. Bernardus Abt.12" deze x gekozen voor mijn Nederlands donkerste favoriet... "Hertog Jan Gran Prestige". Voor iedereen makkelijk en goed betaalbaar te verkrijgen!
Voor mij al jaren een favoriet recept!
Uiteindelijk zondag zelf nog niet gegeten, aangezien we voor een biefstukje van de KJ gingen en ik stoofvlees lekkerder vindt als hij paar dagen gestaan heeft!
Vandaag gegeten met vers gesneden frieten uit de AirFryer en diepvries rode kool!
Lekker snel klaar met koken!
Recept en foto's hieronder:
- 2 kilo sukade, in stukken snijden, bloemen, zouten en peperen
- 2 flessen Hertog Jan Gran Prestige of ander donkerbruin zwaar bier (b.v. Abt 12)
- (Verse) Tijm
- 4 laurier blaadjes
- 2 kruidnagels, in laurier blaadjes drukken
- 4 grote uien, in grove stukken
- 1 bolknoflookje, fijngehakt
- 4 eetlepels appelstroop
- 2 bruine boterhammen besmeerd met mosterd
- Scheutje azijn
- Zout en peper naar smaak
- Kamado half direct en half indirect inrichten
- Kamado verwarmen tot 180 graden
- Uien in grote pan "direct" glazig bakken
- Uien verplaatsen naar "indirect" en fijn gehakte knoflook toevoegen
- Skillet "direct" voor verwarmen en vlees in porties is skillet, in roomboter, bruin bakken en daarna aan uienmengsel toevoegen
- De aanbaksels in de skillet met Hertog Jan Gran Prestige afblussen en deze aan de kook brengen
- Eenmaal goed door verwarmd aan vlees uienmengsel toevoegen
- Appelstroop, tijm, laurierblad, kruidnagels en boterhammen aan saus toevoegen
- Deksel van de pan laten en minstens een uur of 3 laten sudderen rond de 130 graden
- Evt. deksel sluiten wanneer vocht te weinig lijkt.
- Zelf inschatten wanneer je het vlees mals genoeg vind! Zo ja? Dan saus op smaak brengen met scheutje azijn en zo nodig extra op smaak brengen met zout en peper.
Ondanks dat het vlees in een skillet werd aangebakken is er toch een mooie bbq smaak te proeven die net een extra kick aan het stoofvlees geeft!
Maak hem geregeld met "St. Bernardus Abt.12" deze x gekozen voor mijn Nederlands donkerste favoriet... "Hertog Jan Gran Prestige". Voor iedereen makkelijk en goed betaalbaar te verkrijgen!
Voor mij al jaren een favoriet recept!
Uiteindelijk zondag zelf nog niet gegeten, aangezien we voor een biefstukje van de KJ gingen en ik stoofvlees lekkerder vindt als hij paar dagen gestaan heeft!
Vandaag gegeten met vers gesneden frieten uit de AirFryer en diepvries rode kool!
Lekker snel klaar met koken!
Recept en foto's hieronder:
- 2 kilo sukade, in stukken snijden, bloemen, zouten en peperen
- 2 flessen Hertog Jan Gran Prestige of ander donkerbruin zwaar bier (b.v. Abt 12)
- (Verse) Tijm
- 4 laurier blaadjes
- 2 kruidnagels, in laurier blaadjes drukken
- 4 grote uien, in grove stukken
- 1 bolknoflookje, fijngehakt
- 4 eetlepels appelstroop
- 2 bruine boterhammen besmeerd met mosterd
- Scheutje azijn
- Zout en peper naar smaak
- Kamado half direct en half indirect inrichten
- Kamado verwarmen tot 180 graden
- Uien in grote pan "direct" glazig bakken
- Uien verplaatsen naar "indirect" en fijn gehakte knoflook toevoegen
- Skillet "direct" voor verwarmen en vlees in porties is skillet, in roomboter, bruin bakken en daarna aan uienmengsel toevoegen
- De aanbaksels in de skillet met Hertog Jan Gran Prestige afblussen en deze aan de kook brengen
- Eenmaal goed door verwarmd aan vlees uienmengsel toevoegen
- Appelstroop, tijm, laurierblad, kruidnagels en boterhammen aan saus toevoegen
- Deksel van de pan laten en minstens een uur of 3 laten sudderen rond de 130 graden
- Evt. deksel sluiten wanneer vocht te weinig lijkt.
- Zelf inschatten wanneer je het vlees mals genoeg vind! Zo ja? Dan saus op smaak brengen met scheutje azijn en zo nodig extra op smaak brengen met zout en peper.