BasBQ
Beef en Steak

Viva la Mexico

 
 

Welmer

Pitmaster
Berichten
739
Ola BBQ amigo's!!
In het kader van de foto wedstrijd, maar eens een mexicaans middagje ;).
20200628_133251.jpg

Een cheesy nacho schotel , gegrilde salsa ,kip & steak gevulde tortilla's. Aangevuld met een frisse paprika,tomaat,komkommer salade en wat gemengde krulsla.
De salsa zou bestaan uit:
2 paprika's, 1 rode peper, cherry tomaatjes ,2 normale tomaten,2 uien, 3 teentjes knoflook, 1 jalapeno peper, zout, peper, limoensap en een handje gehakte peterselie.
De tomaten en knoflook gingen in een alubakje met een scheutje olijfolie, de rest rechtstreek op de grill om goed te "verbranden". Om daarna alles te pureren tot een gladde saus.
20200628_125837.jpg

De cheesy Nacho schotel bestaat uit:
Dorito chips, 1 zakje mozzarella, 1 zakje cheddar, 1 paprika in dunne reepjes en wat lente uit. Dit gaat in laagjes in een alu bbq bak en zal geserveerd worden met de salsa en wat crème fraiche als dip.
20200628_145347.jpg
20200628_151018.jpg

Toen alles (behalve de tomaten en Nacho schotel) goed zwart zag het van de grill gehaald,ontveld en alles met de staafmixer gepureerd. Een kleine 20 min later waren de nacho's ook goed en kon er wat gegeten worden. De tijd was gekomen om een flesje Corona open te trekken en even te genieten 😉
20200628_154635.jpg
Dit viel in goede smaak en smaakte naar meer. Tijd voor de kip en steak tortilla's.
De kipfilets heb ik gehalveerd en gemarineerd in wat olijfolie, gerookt paprikapoeder, komijnpoeder,gedroogde oregano,limoensap,zout,peper,chilipoeder en wat spicycurrypoeder voor de kick.
Ik had nog 2 kogelbiefstukjes die op moesten dus die maar opgeofferd zoals de maya's het ook zouden doen. Deze alleen met zout en peper gerubt en klaar.
Dit lekkers gaat zo direct boven de kolen, de "steak" wel met kerntemperatuur meter omdat high and fast biefstuk toch tricky kan zijn.
De tortilla's gaan er in aluminium folie naast.
20200628_172249.jpg
20200628_172744.jpg

Nadat de steak een kern van 52graden had ,alles eraf gehaald en een kwartier laten rusten.
In de tussentijd de paprika,tomaat,komkommer salade aangemaakt met wat olijfolie, limoensap en cajun kruiden.
20200628_174748.jpg

Een tortilla besmeren met wat crème fraiche, bedje sla, wat salade, kip of steak, salsa saus en wat limoen sap...net of ik weer door de straten van Cancun loop verdwaald op de eerste dag 🤪
20200628_175537.jpg

En ja....jullie(en wij) missen de guacamole. Das voor de volgende keer.
Bedankt voor het kijken!
 
Mooi verslag. Dit zal zeker gesmaakt hebben.
Veel succes bij de foto wedstrijd.

By the way, wat heb je met die patat op foto 4 gedaan .? 🤔
 
Die aardappel is de prullenbak ingegaan nadat die zijn functie als "temperatuur probe locatie houder" volbracht had 😉
 
Die aardappel is de prullenbak ingegaan nadat die zijn functie als "temperatuur probe locatie houder" volbracht had 😉
Aha, ... blijft een geweldige combi.
 
Lekker bezig geweest!!🍻
 
Leuke reportage. Mexicaans valt hier ook altijd erg in de smaak. Jullie buikjes zullen goed gevuld! Veel succes met de wedstrijd
 
Mexicaans ken ik alleen op z'n Nederlands, EL Popo in Deventer, mogen we altijd graag komen. Zelf maar eens proberen dus

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Lekker maaltje. Mexicaans eten doet het altijd goed. Heerlijke die tortilla’s. Das zeker smullen geweest.
 
dat ziet eruit als een heel vervelende maaltijd NOT!!!
krijg er gewoon honger van. heerlijk
mooi verslag ook
 
Terug
Bovenaan Onderaan