BasBQ
Beef en Steak

Vis en cote de beouf

 
 
 

marcus

Kooltjesharker
Berichten
142
Al weer even geleden dat ik wat heb kunnen posten door een lange vakantie, wissel van baan enzo.

Deze week zijn we bij een vriendje weten eten en de WGA mocht mee. Door omstandigheden mag de vrouw even geen rood vlees dus elke kans die ik krijg om toch wat moois klaar te maken grijp ik aan. De lopende fotowedstrijd biedt een leuk idee voor haar en daar hebben we een lekker stukje 30+ dagen gerijpte cote de beouf bij gehaald.

360.jpg


Deze is bestrooid met zout en na dik drie kwartier met een klein handje hout indirect op de WGA gegaan

360.jpg


Op de reeds aanwezige Mastertouch hebben we de GBS bakplaat voorgewarmd met een laag olie

360.jpg


Een selectie van vissen gemaakt  :p

360.jpg


In de hete olie hebben we wat gamba's met stukjes rode peper en knoflook gelegd

360.jpg


En deze aangevuld met een zeevruchtenmix (mosselen, krab, kleine garnalen en inktvis)

360.jpg


Dit heeft maar even nodig waarna ze lekker heeft gegeten

360.jpg


Maar niet zo lekker als wij. De cote de beouf het ik met 48 graden kerntemperatuur nog even direct gelegd en bij 52 graden ingepakt.

360.jpg


Voor het opdienen nog een beetje peper en meer had hij niet nodig.

360.jpg






 
Heerlijk!
 
Super lekker. Gave inzending voor foto wedstrijd ook.
 
Lekker zeg!
 
Mooi werk Marcus! Langzaam gegaarde koi lijkt mij ook zalig... misschien een ander keertje.
 
Mooie rapportage en ziet er lekker uit die cote. mmmmmm

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

 
Sander72 zei:
Mooi werk Marcus! Langzaam gegaarde koi lijkt mij ook zalig... misschien een ander keertje.
Haha jazeker maar ik denk dat het gelijk de laatate keer wordt bij die maat van me

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 
Ceriel zei:
Heerlijke plaatjes!

Marcus zei:

De luchtschuiven van de WGA horen eigenlijk andersom... maakt voor de werking niet veel uit (denk ik), maar er kan nu as en vet op vallen vanuit de gaten

Dat verklaart ook waarom ze niet helemaal open gaan en tegen de poten aan schuiven. Ik hoor nu net ook dat hij niet zo geleverd is maar in elkaar gezet moest worden... Ik kwam thuis en toen stond hij klaar om te gebruiken.   Thanks!

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan